اخبار و مقالات

راهنمای خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه

خرید-ظروف-پلاستیکی-آشپزخانه

خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه

خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه با توجه به نیازهای گوناگون هم انواع مختلفی دارد. و هم دارای جنس‌ گوناگونی می باشد. از ظروف پخت و پز همانند قابلمه، ماهیتابه و… تا ظروف چینی، شیشه‌ ای، کریستال، استیل و… ولی یکی از ظروف پرکاربردی که در هر آشپزخانه‌ ای نیاز است و یافت می‌ شود و بایستی در کلیه لیست‌ های جهیزیه آن را لحاظ نمود ظروف پلاستیکی می باشند که کاربردهای مختلفی را نیز در پخت و پز، نگهداری مواد غذایی و… دارند.

ولی از آن جایی که این ظروف با مواد غذایی سر و کار دارد و ممکن است نیاز باشد آن ها را در یخچال، فریزر و ماکروفر قرار داد. به همین منظور نیاز است که این ظروف نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است قبل از آنکه اقدام به خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه نمایید. چند نکته را بدانید تا در هنگام انتخاب دچار اشتباه نشوید. چون در هر صورت در بازار پر است از ظروف پلاستیکی که کیفیت مناسبی ندارند و از مواد اولیه نامرغوب تولید گردیده است. تولیداتی که به مرور زمان حتما به سلامت بدن آسیب می رساند.

کیفیت را فراموش نکنید

مهم ترین نکته‌ ای که در هنگام خرید ظروف پلاستیکی بایستی مدنظر قرار دهید این است کیفیت را قربانی ظاهر و زیبایی نکرده و اصلی ترین فاکتور در هنگام انتخاب بایستی برای شما کیفیت باشد. تلاش کنید ظروف پلاستیکی که در نظر دارید از بین ظروف باکیفیت باشد.

حال جهت شناخت ظروف پلاستیک چه معیارهایی را بایستی از نظر بگذارنید؟ اولین نکته در این صورت وقتی می‌ خواهید متوجه کیفیت ظروف پلاستیک باشید آن را بو کرده، ظروف پلاستیکی که از کیفیت خوبی برخوردار نباشند بوی خوبی نمی‌ دهند. بعضی از پلاستیک‌ ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌ اند. برای این بوی ماندگی و خوبی نمی‌ دهند. این ظروق هیچگونه برای مواد غذایی مناسب نمیباشد. به همین جهت گول قیمت پایین و ظاهر زیبای آن ها نخورید.

نکته دیگری که بایستی در این زمینه مورد توجه قرار دهید ضخامت ظروف پلاستیکی میباشد. ظروفی که نازک می باشند، سخت بوده و احتمال شکنندگی دارند با کیفیت تولید نشده‌ اند. بهتر است به دنبال ظروفی باشید که هم ضخامت مناسبی دارند. و هم اینکه پلاستیک‌ های مات انتخاب دارند. این ظروف کیفیت بهتری داشته و دیرتر هم خراب می‌ شوند. این نکته را هم فراموش نکنید که بایستی ضخامت در ظروف پلاستیکی یکدست باشد. به صورتی که دچار برآمدگی، فرورفتگی و… نمی باشد و به شکلی نباشد که به نظر می‌ رسد موج بر روی ظروف است. این علامت‌ ها نشان می‌ دهد این ظرف‌ های پلاستیکی بر اساس اصول استاندارد ساخته نشده‌ است.

خرید-ظروف-پلاستیکی-آشپزخانه

علامت‌ های پشت ظروف پلاستیکی را جدی بگیرید

به علامت‌ های پشت ظروف توجه نمایید. ظروفی که بر روی آن ها علامت استفاده در فریزر، ماکروفر و امکان گذاشتن در ماشین ظرفشویی دارند. بهتر از باقی ظروف پلاستیکی می باشند که از این امکانات برخوردار نمی باشند. به همین منظور اگر بدنبال ظروف پلاستیکی می باشید که قصد دارید از آن ها بعنوان ظروف داخل فریزر استفاده نمایید حتما به این علامت‌ ها توجه نمایید.

از طرف دیگری ظروفی که جهت استفاده در ماکروفر ساخته شده‌ است در کل از جنس و کیفیت زیادی بهره‌ مند می باشند. به این نکته توجه داشته باشید که ظروفی که از مواد بازیافت ساخته شده‌ اند هم دارای علامت بازیافت هستند تا متوجه این موضوع شوید از چه مواد اولیه‌ ای ساخته شده‌ اند. ظروف پلاستیکی که برای مواد غذایی تولید شده‌ است هم دارای علامتی میباشند که از روی آن متوجه خواهید شد می‌ توانید از آن ها برای مواد غذایی به کار ببرید.

اغلب ظروف پلاستیکی که دارای برند معتبر میباشند دارای این علامت‌ ها هستند و از کیفیت خوبی هم برخوردار می باشند. برای همین از همان اول به سراغ ظروفی بروید که دارای کمپانی تولیدی معتبر هستند و رضایت مصرف‌ کننده را دارا می باشند. خوشبختانه در ایران تولیدی‌ های خوبی در این مورد مشغول به کار هستند که می‌ توان با اعتماد به آن ها اقدام به انتخاب و خرید نمود.

لیست ظروف پلاستیکی موردنظر تهیه کنید

امروزه در بازار تا دلتان بخواهد انواع و اقسام ظروف پلاستیکی با کاربری‌ های متنوع، رنگ‌ بندی، ظاهر، اندازه و… موجود می باشد. در نتیجه حتما هم هنگامی که مشغول نوشتن این لیست باشید به این نکته توجه نمایید که به چه ظروفی نیاز دارید. به هر حال ظروف پلاستیکی جزو ظروفی می باشند که تولید زباله بالایی دارند و با وجود آنکه می‌ توان از آن ها به مدت چند سال به کار برد ولی در آخر جزو ظروفی می باشند که به طبیعت برنگشته یا بسیار دیر بر می‌ گردد.

به همین منظور کلیه سعی خود را داشته باشید در هنگام تهیه لیست این باشد که ظروف پلاستیکی را در حد نیاز و به اندازه بگیرید. در این شرایط هم جای کمتری را اشغال می‌ نماید. و هم بی‌ مصرف باقی نخواهد ماند و هم در تولید زباله نیز صرفه‌ جویی نموده‌اید. زیرا قیمت زیادی این ظروف ندارد علتی ندارد دست و دلباز شوید و هر چه که فکر می‌ کنید ممکن است یک روز به کارتان بیاید را تهیه نمایید. معقول و منطقی دست به انتخاب بزنید.

خرید-ظروف-پلاستیکی-آشپزخانه

ظاهر و رنگ‌ بندی از قلم نیافتد

پس از اینکه در این زمینه‌ هایی که بیان شد موفق پیش رفتید بدنبال ظاهر مدنظر و رنگ‌ بندی ایده‌ آل باشید. سِت کردن ظروف پلاستیکی می‌ تواند جلوه‌ ای خاص به آن ها منتقل کند. و یک هویت مناسبی پیدا نماید. حتما نیاز نیست در بین ظروف پلاستیکی همه را یکدست و یک رنگ بگیرید. می‌ توانید در این مورد به خود تنوع ایجاد کنید و در خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه رنگ‌ هایی انتخاب کنید که هم زیبا باشد و هم رنگ‌ ها با هم هم‌ خوانی داشته باشند. در این شرایط است که ظروف پلاستیکی‌ آشپزخانه شما هم جلوه‌ ای زیبا و باب سلیقه شما پیدا خواهد نمود.

نکته آخر خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه

اینکه در هنگام انتخاب ظروف پلاستیکی مدنظر عجله نکرده و با حوصله دست به انتخاب بزنید. نیاز نیست همه آنچه در ذهن خود دارید را یکجا تهیه نمایید. می‌ توانید این کار را به مرور زمان انجام داده و در حالتی که نیاز به ظروفی پلاستیکی پیدا کردید در آن زمان اقدام به خرید نمایید. در این شرایط از لحاظ مالی نیز اوضاع سختی نخواهید داشت و از طزف دیگر ظروفی تهیه نمی‌ کنید که به علت بی‌ دقتی و نا آگاهی بلااستفاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *