اخبار و مقالات

خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه

خرید-لوازم-آشپزخانه-جهیزیه

خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه

خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه برای برخی افراد تازه کار کمی دشوار است. به همین دلیل ما به شما کمک خواهیم کرد که چه نکاتی را بایستی در این حوزه رعایت نمایید. همین که نزدیک مراسم عروسی می شوید خرید جهیزیه بوسیله خانواده عروس آغاز می شود و این وسایل هم نیازمند صرف هزینه بالایی است و همچنین سلیقه زیادی نیاز دارد. پیش از اینکه جهیزیه تان را خریداری نمایید بهتر است با افراد با تجربه مشورت کنید. به این دلیل که آنها از وسیله مورد نظر استفاده کرده و می توانند به شما کمک کنند. به این منظور که دچار فراموشی هم نشوید لیستی از وسایل مورد نیاز خودتان را تهیه نمایید.

لوازم آشپزخانه را مطابق بودجه خود در نظر بگیرید

یکی از عواملی که در خرید لوازم آشپزخانه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد هزینه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. بعضی از وسایل آشپزخانه ارزان قیمت و برخی دیگر قیمت زیادی دارند. این قیمت ها هم به چند علت اصلی که یکی اندازه وسیله، مواد به کار رفته در آن، سبک و مدل و سایر قابلیت های لوازم باز می گردد. همیشه این را در نظر داشته باشید که وسیله ای خریداری کنید که از حد مجاز بودجه شما فراتر نرود.

طریقه کار با لوازم آشپزخانه نباید دشوار باشد

وقتی تصمیم می گیرید که وسایل آشپزخانه جهیزیه رو انتخاب نمایید. به نحوه عملکرد آن هم توجه نمایید وسیله ایی که کار کردن با آن مشکل باشد و نتوانید با آن کار کنید هرگز به دردتان نخواهد خورد. در برخی موارد اتفاق می افتد که بایستی سریع آشپزی نمایید پس وسایلی را که کار شما را راه می اندازد و کاربر پسند است را انتخاب نمایید که نگهداری و مراقبت از آن سخت نباشد. پس اگر خواستید دستگاهی را خریداری نمایید که زمان و انرژی زیادی را نیاز داشته باشه بهتر است دست نگه دارید به این دلیل که وسیله ای با این مشخصات هرگز به کار شما نمی آید.

خرید-لوازم-آشپزخانه-جهیزیه

در زمان خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه اندازه وسایل باید متناسب با نیازتان باشد

یکی دیگر از عواملی که در خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه مهم است اندازه آن ها خواهد بود. اندازه وسایل به عوامل مختلف از جمله نیاز و فضای آشپزخانه شما بستگی دارد. برای مثال جهت خرید اجاق گاز بایستی اجاقی را انتخاب نمایید که با نیازهای شما در آشپزخانه مطابقت داشته باشد یعنی اگر شما اهل آشپزی زیاد هستید. اجاق گاز بزرگ را تهیه نمایید. و یا اگر اهل پختن شیرینی نیستید اجاق گاز فردار برای شما کارایی خاصی نخواهد داشت.

مدل وسایل با مدل آشپزخانه همخوانی داشته باشد

در اصل عروس خانم های کمی پیدا می شوند که به هماهنگی سبک و مدل آشپزخانه و وسایل خود اهمیت ندهند. به همین دلیل جور بودن لوازم آشپزخانه جهیزیه با محیط یکی از معیارهای اصلی است. پس اول از همه تم اصلی آشپزخانه خود را تعیین نموده و سپس لوازمی را انتخاب نمایید که با این تم هماهنگی داشته باشد. مطابقت رنگ، مدرن بودن و یا کلاسیک بودن محیط آشپزخانه همه در انتخاب وسایل موثر خواهند بود.

جنس وسایل آشپزخانه

وسایل آشپزخانه از مواد متفاوتی ساخته شده است که هر یک از آنها معایب و مزایای خود را دارند. این مواد میتواند آلومینیوم، چدن، مس، فولاد ضدزنگ باشد که در ساخت دیگ، قابلمه و دیگر ظروف آشپزخانه کاربرد دارد. ظروفی هم موجود می باشند که با شیشه، بلور و پلاستیک که در حال حاضر با شیوه های جدیدتری تولید می گردند. و همین قدرت تصمیم گیری بالاتری را به عروس خانم ها می دهد. بهتر است در زمان خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه به بی ضرر بودن آن برای محیط زیست هم توجه نمایید.

در هنگام خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه لوازم باید آسان تمیز شوند

یکی از نکات اصلی که در حین خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه بایستی به آن توجه زیادی داشته باشید تمیز کردن و نگهداری از این لوازم است. محصولات شیشه ای که تمیز کردن آنها راحت است و برای ماشین ظرفشویی ایمن خواهند بود. این نوع از وسایل با روکش نچسب طبیعی ساخته می شوند. و نیاز به پوشش دیگری ندارند اما به راحتی شکسته می شوند. و بایستی همیشه مراقب آنها باشید. ظرف های فلزی در بیشتر مواقع به سختی تمیز خواهند شد به خصوص اگر نچسب باشند. وسایل پلاستیکی هم اغلب بو و رنگ غذاها را به خود می گیرند در نتیجه در زمان خرید به این موارد حتما توجه نمایید.

خرید-لوازم-آشپزخانه-جهیزیه

نباید آشپزخانه را شلوغ کنید

هنگامی که مشغول خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه هستید به جای اینکه انواع وسایل برقی را خریداری کنید سعی داشته باشید لوازم دو یا چند کاره با کیفیت را تهیه نموده و با این کار هم از شلوغی آشپزخانه خود جلوگیری می نمایید و هم اینکه کلیه وسایل مورد نیاز خودتون را تهیه کرده اید.

خرید سرویس قابلمه با کیفیت را در زمان انتخاب وسایل آشپزخانه جهیزیه

یکی از نکات اصلی در آشپزخانه وسایلی می باشند که مستقیم با خورد و خوراک ما ارتباط دارند پس بایستی در این مورد بسیار وسواس به خرج دهید به این دلیل که سرویس قابلمه تاثیر مستقیمی بر روی سلامت شما خواهد داشت. پس این هزینه و وسواس در آینده ضامن سلامتیتان خواهد بود.

زمان بندی مناسب برای خرید

جهت خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه حتما باید بازه ی زمانی مشخصی را در نظر بگیرید. تا در زمان مناسب و قبل از گرفتن مراسم عروسی وسایل خود را بچینید. و وسایل قبل از چیدمان به دستتان برسد. حداقل بازه زمانی که بایستی در نظر بگیرید شش ماه تا یکسال می باشد.

تفاوت ظروف شیشه ایی، فلزی و پلاستیکی

ظرف های فلزی میتوانند حرارت خیلی بالایی رو تحمل کنند در حالی که ظروف پلاستیکی و شیشه ایی این خاصیت را ندارند. در نتیجه ظروف فلزی را به منظور تهیه غذاهایی که برای مدت کوتاه در دمای بالا پخته می شوند انتخاب نمایید. اما ظرفهای شیشه ای دما را بصورت یکسان پخش می نمایند و غذا بطور یکنواخت پخته می شود. ظرف شیشه ای با اسید غذا واکنش نمی دهد در صورتی که ظرف های فلزی و پلاستیکی این واکنش را انجام می دهند و مواد خطرناک را وارد غذا خواهند کرد.

1 دیدگاه در “خرید لوازم آشپزخانه جهیزیه

  1. لارمیس برند گفت:

    مقاله بسیار عالی برای خرید لوازم خانگی و جهیزیه، ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *