اخبار و مقالات

خرید ست قاشق و چنگال

خرید ست قاشق و چنگال

خرید ست قاشق و چنگال

سرو غذا یکی از دلنشین‌ ترین تفریحات و البته ضروریات زندگی می باشد. وسیله ضروری و نیاز برای سرو انواع غذاها، قاشق و چنگال‌ های گوناگون هستند. خرید ست قاشق و چنگال یکی از کاربردی‌ ترین و مهم‌ ترین وسایل آشپزخانه هستند. در حقیقت جهت خرید لوازم آشپزخانه در مراحل اول بایستی به سراغ خرید قاشق و چنگال بروید.

سرویس قاشق چنگال قیمت بالایی دارد، به همین علت پیشنهاد می‌ کنیم پیش از خرید آن یک سری موارد مهم و ضروری را در نظر بگیرید. در ادامه نکات اساسی و اصلی را بیان می‌ نماییم که پیش از خرید سرویس قاشق چنگال بایستی بدانید. قاشق و چنگال در انواع گوناگونی وجود دارند. شما می‌ توانید قاشق چنگال را به شکل سرویس تهیه نمایید. سرویس‌ های قاشق چنگال دارای انواع قاشق غذا خوری، چنگال غذا خوری، قاشق شربت خوری، قاشق میوه خوری، چنگال میوه خوری، قاشق مرباخوری و قاشق عسل‌ خوری می باشند.

اگر قصد دارید یک سطح بسیار کامل را تهیه نمایید بهتر است به سراغ سرویس‌ های قاشق و چنگال بروید. قاشق و چنگال‌ های چوبی حس و حالی تازه دارند. شما می‌ توانید در کنار سرویس اصلی قاشق و چنگال خود یک سری قاشق چنگال چوبی هم تهیه نمایید.ست  قاشق و چنگال‌ های چوبی که از چوب طبیعی ساخته شده‌ اند، قابلیت های خاص جالب توجهی دارند. به عنوان مثال قاشق و چنگال‌ های چوبی دست ساز، یک نمونه اثر هنری هم هستند.

مدل قاشق چنگال‌ ها با ظرافت و کنده کاری‌ های خاصی که در ساخت آن‌ ها استفاده شده است، با زحمت یک هنرمند به وجود آمده‌ اند و قاشق چنگال عادی نمی باشند. در ادامه نکات مهم اساسی را پیش رویتان می‌ گذاریم که جهت خرید قاشق و چنگال بایستی بدانید.

انتخاب طرح در مرحله اول خرید قاشق و چنگال

پیش از اینکه به سراغ خرید قاشق و چنگال بروید، سلیقه خودتان را مد نظر قرار دهید و ببینید که به چه طرحی علاقمند هستید. چرا افراد مینیمال پسند هستند یعنی در خریدهای خود به سراغ کالا‌های شیک و خیلی ساده می‌ روند. جالب این است بدانید که محصولاتی از مد نمی‌ افتند که دارای طراحی مینیمال می باشند.

برخی از افراد به طرح‌ های هندسی علاقمند هستند؛ اگر از این دسته افراد هستید می‌ توانید به سراغ قاشق و چنگال‌ هایی بروید که دارای خطوط زیبا و جذاب می باشند. یکی از ترندی‌ ترین مدل‌ های خرید ست قاشق و چنگال از زمان‌ های گذشته تا به امروز در ایران انواع قاشق و چنگال‌ های گل دار می‌ باشند.

این روزها هم جدیدترین مدل‌ های قاشق و چنگال‌ های گلدار به بازار ارائه شده است که اگر بر اساس سلیقه شما باشد می‌ توانید آن‌ ها را تهیه نمایید. پس پیش از خرید خود انواع مدل‌ ها و طرح‌ های مختلف قاشق و چنگال را سرچ نمایید و مدل‌ های مورد نظر خودتان را پیدا کنید. شما می‌ توانید عکس مدل‌ های مورد نظرتان را ذخیره نمایید که در زمان خرید ست قاشق و چنگال، در نظر داشته باشید که به چه طرح‌ هایی علاقه دارید و در اولویت خرید قرار دارند.

خرید ست قاشق و چنگال

از جنس قاشق و چنگال چه می دانید؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در قدیم معمولا قاشق و چنگال‌ ها از فلز نقره ساخته می‌ شدند. اما همانطور که اطلاع دارید نقره قیمت بالایی داشته و خرید یک سرویس قاشق و چنگال نقره، صرفه اقتصادی ندارد. در نهایت امروزه جهت ساخت قاشق و چنگال از مواد دیگری مثل استیل، تیتانیوم و ترکیبات آن‌ ها با نیکل و کروم به کار می رود. قاشق و چنگال‌ های استیل با رنگ نقره‌ ای و طلایی طراحی و تولید می گردند.

محک زدن کیفیت و وزن قبل از خرید ست قاشق و چنگال

شاید برای شما نیز سوال پیش آید که میان قاشق و چنگال‌ های سنگین‌ تر یا سبک‌ تر، کدام بهتر هستند؟

معمولا قاشق و چنگال‌ هایی که دارای دوام بیشتری هستند، از دوام بالایی نیز برخوردار هستند. البته که به صورت چشمی و حتی لمس نمودن نمی‌ توانید به شکل کامل و کیفیت آن‌ ها را بسنجید. روی بدنه یا بسته‌ بندی ست قاشق و چنگال ارقام اعدادی حک شده‌ اند. با مطالعه آن‌ ها می‌ توانید به کیفیت ست قاشق و چنگال پی ببرید. ناگفته نماند که قاشق و چنگال‌ های استیلی که روی بدنه یا بسته‌ بندی آن‌ ها عدد ۱۸/۱۰ درج شده است. یعنی کیفیت خیلی عالی دارد. خوب است بدانید که این دو عدد نشانه چه مواردی می باشند. عدد ۱۸ نشان دهنده درصد کروم و عدد ۱۰ نشان دهنده درصد نیکل موجود در تولید قاشق و چنگال می‌ باشد.

وجود کروم باعث محافظت استیل در برابر زنگ زدگی و خوردگی می باشد. موجود نیکل هم موجب تقویت ضد زنگ بودن قاشق و چنگال می‌ شود. نیکل به کار رفته شده در این ترکیب موجب درخشنده شدن و جلای بیشتر قاشق و چنگال می‌ شود. به طور کلی کیفیت استیلی که در قاشق و چنگال شما استفاده می شود مطابق با میزان کروم به نیکل مشخص می‌ گردد. نا گفته نماند که در بازار علاوه بر کیفیت ۱۸/۱۰ کیفیت‌ های دیگری مانند ۱۸/۸ و ۰.۱۸/ ۱۸ وجود دارد. عدد ۰.۱۸ / ۱۸ نشان دهنده پایین‌ ترین کیفیت می‌ باشد. ترکیب نیکل در این نوع قاشق چنگال وجود ندارند و به همین علت احتمال خوردگی آن وجود دارد.

یک ترفند عالی برای خرید ست قاشق و چنگال

هنگام خرید ست قاشق و چنگال می‌ توانید از آهنربا کمک بگیرید. در حالی که قاشق و چنگال از جنس استیل ضد زنگ باشد، جذب آهنربا نمی‌ شود. این مورد به این علت است که در این نوع قاشق و چنگال‌ ها نیکل استفاده شده و در حقیقت نیکل جذب آهنربا نمی‌ شود. اگر قاشق و چنگال جذب آهنربا شدند، نشان از بی‌ کیفیت آن می‌ باشد.

اغلب قاشق و چنگال‌ های سنگین به علت استحکام خیلی بالا مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفته‌ اند. این افراد ترجیح می‌ دهند که قاشق و چنگال‌ های سبک‌ تر را انتخاب نمایند. در خرید قاشق و چنگال دقت نمایید که با چنگال‌ های خیلی نازک، کیفیت آنچنانی ندارند و احتمال خم شدن و شکستن آن‌ ها وجود دارد.

خرید ست قاشق و چنگال

خرید ست قاشق و چنگال ضدخش

قاشق و چنگالهای ضد خش را به کسانی توصیه می‌ نماییم که قصد دارند آن‌ ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهند. ست قاشق و چنگال‌ های معمولی و آن‌ هایی را نباید داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید که دسته‌ های چوبی دارند. قاشق چنگال‌ های معمولی بر اثر مجاورت پودر ماشین ظرفشویی خشک شده و ترک بر می دارند.

تعداد قطعات سرویس را چک کنید

یکی از مواردی که در زمان خرید قاشق و چنگال بایستی در نظر بگیرید، تعداد آیتم‌ های استفاده شده در سرویس قاشق و چنگال شما می‌ باشد. بسته به نیاز خود می‌ توانید سرویس‌ های ۶، ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ نفره تهیه نمایید. اغلب افراد سرویس‌ های ۲۴ نفره تهیه می‌ نمایند. برای محاسبه تعداد قطعات قاشق و چنگال از کلمه پارچه به کار می رود.  سرویس ۲۰ پارچه برای چهار نفر و سرویس ۴۵ پارچه برای هشت نفر کافی می باشد. در سرویس‌ های قاشق و چنگال، معمولا هر قاشق و چنگال‌ های در جای خود قرار گرفته است. پیش از خرید حتما آن‌ ها را بشمارید و خرید خود را به راحتی انجام دهید.

سخن پایانی

خرید ست قاشق و چنگال یکی از اصلی ترین ملزومات آشپزخانه می باشند. پیش از خرید قاشق و چنگال بایستی به نکاتی مهم و اساسی توجه داشته باشید تا یک خرید موفقیت‌ آمیز کسب نمایید. در ابتدا بایستی طرح مورد علاقه‌ تان را در نظر بگیرید. قاشق و چنگال با انواع طرح‌ های گوناگون مینیمال و ساده طرح‌ های شلوغ و گلدار طرح‌ های هندسی و… طراحی و تولید شده‌ اند.

عدد روی قاشق و چنگال روی بسته‌ بندی آن را مطالعه نمایید تا از کیفیت آن با خبر شوید. عدد ۱۸/۱۰ نشان دهنده کیفیت خیلی عالی قاشق و چنگال میباشد. قاشق و چنگال‌ های معمولی و آن‌ هایی را هرگز در ماشین ظرفشویی قرار ندهید که دسته چوبی دارند. اگر می‌ خواهید قاشق و چنگال خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید بهتر است انواع ضدخش آن را تهیه نمایید. تعداد قطعات سرویس قاشق و چنگال را هم حتما چک نمایید. قاشق و چنگال‌ های استیل یا طلایی را می توانید در کنار ظروف سفالی، ظروف مسی و ظروف استیل قرار داده و در آن‌ ها غذا میل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *