اخبار و مقالات

کاربرد های جارو شارژی

جارو-شارژی

کاربرد جارو های شارژی

جارو های شارژی، نیازی به پریز برق ندارند و کاربرد اصلی آنها جهت تمیز کردن نقاطی که استفاده از جاروی عادی برای آن ها دشوار می باشد. برای مثال پله‌ ها یا داخل خودرو. بی‌ نیاز بودن از پریز و سیم برق و سبکی آن ها هم علت دیگری میباشد که موجب می‌ شود، وجودشان در منزل بسیار کاربردی و مفید باشد. در فواصل تمیز کردن‌های حسابی و جانانه منزل که همه چیز را بیرون می‌ ریزید و زیر و رو را به طور کامل جارو و نظافت می‌ نمایید. استفاده از جارو شارژی خیلی کاربردی خواهد بود. و به شما این امکان را فراهم می نماید که همیشه در فضایی تمیز و مرتب زندگی نمایید.

برخی از جاروهای شارژی، آن‌ چنان کیفیت و قدرت بالایی دارند که به سهولت می‌ توانند جایگزینی برای جارو برقی عادی‌ شما باشند. ولیبه یاد داشته باشید در بین برندها و مدلهای گوناگون جارو شارژی، همه موارد از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و بایستی در خرید حسابی دقت نمایید. اگر قابلیت های جارو شارژی را بدانید و درباره این محصول، آگاهی کافی کسب کرده باشید در دام برندها و محصولات بی‌ کیفیت نخواهید افتاد.

انواع جارو شارژی را بشناسید

در دسته‌ بندی محصولات جارو برقی شارژی، سه نوع کلی وجود دارد:

  • جارو شارژی دسته‌ دار

جارو شارژی دسته‌ دار از متداول ترین انواع این جاروها است و یک دسته در آن قرار داده شده است که به آسانی می‌ توان با کمک آن، کف زمین را پاسکزی نمود. این دسته در اکثر مواقع به آسانی کوتاه می‌ شود و جاروی دسته‌ دار را به نوع کوچک و دستی جایگزین می‌ سازد که به جارو شارژی دستی معروف می باشد.

  • جارو شارژی با محفظه خلأ

این جارو ها از یک محفظه چرخ‌ دار با یک دسته بلند تشکیل می‌ شوند. دسته جارو منعطف و بلند می باشد.

  • جارو شارژی دسته‌دار کوچک

  • این جاروها، کوچک می باشند و یک دسته کوتاه دارند و به آسانی می‌ توان سطوح، روی مبل‌ ها و… را با آن ها تمیز نمود.

بیشتر انواع جارو شارژی بدون کیسه هستند اما در برخی از نمونه‌ ها، کیسه‌ های قابل تعویض هم وجود دارد. جاروهای شارژی با ظرفیت بالاتر اغلب کیسه هم دارند. در نهایت وجود کیسه، می‌ توانید دیر به دیر محفظه را تخلیه نمایید.

جارو-شارژی

با قابلیت های مهم جارو شارژی آشنا شوید

عملکرد

قدرت جاروهای شارژی مطابق با واحد «وُلت» معرفی می‌ گردد. هر چه ولتاژ جارو افزایش یابد. قدرت بالتری هم دارد و قدرت آن در تمیز نمودن افزایش می یابد. برخی از نمونه‌ های این مدل از جاروها دارای برس‌ های تمیزکننده‌ ای می باشند که ویژگی چرخش دارند. و می‌ توانند گوشه و کنارهای اتاق، زیر فرش‌ ها و نقاط غیر قابل دسترس را بهتر تمیز نمایند. این مدل‌ ها دارای ولتاژ بالا می باشند. و قدرت بالاتری نسبت به این مدلها دارند.

ظرفیت

ظرفیت جارو شارژی مطابق با لیتر شناخته می‌ شود. جاروهای دسته‌‌ دار اغلب ظرفیت کم تری نسبت به دو نوع دیگر دارند. و جهت نظافت مکانهای کوچک و سطحی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این یعنی بایستی زود به زود تخلیه شوند. جاروهای برقی بدون سیم اغلب بجای کیسه‌ ای که جاروهای عادی دارند و در آن گرد و غبار و آشغال را جمع‌ آوری می‌ نمایند، همه چیز را در یک محفظه نگه می‌ دارند. بطور میانگین، ظرفیت جاروهای شارژی حدود ۰.۶ لیتر می باشد. در صورتی که ظرفیت جاروهای برقی معمولی حدود ۲ لیتر می یاشد.

وزن

جارو شارژی از جاروی معمولی خیلی سبک‌ تر می باشد. جاروبرقی‌ های سیم‌ دار حدود شش کیلو و پانصد گرم وزن دارند. ولی جاروهای شارژی در حدود سه کیلو گرم می باشند. علاوه بر موضوع وزن، تعادل هم از جمله قابلیت های مهمی می باشد که بایستی در خرید جارو شارژی در نظر بگیرید. یادتان باشد که کم بودن وزن جـارو شـارژی مهم میباشد ولی اگر طوری طراحی شده باشند که سبکی بیش از اندازه‌ آنها باعث بر هم خوردن تعادل وسیله شود در زمان استفاده از جارو دچار مشکل خواهید شد.

عمر باتری

پیش از خرید جارو شارژی حتما به این موضوع دقت داشته باشید که عمر باتری در حالتهای گوناگون مصرف چقدر است. یعنی شارژ را چقدر در خود نگه می‌ دارد. یادتان باشد که باتری‌ های لیتیوم-یونی اغلب زودتر شارژ می‌ شوند. و شارژ را مدت بیشتری نگه می‌ دارند. یکی دیگر از مزیت این باتری‌ ها این می باشد که در هنگام کامل شدن شارژ بطور اتوماتیک خاموش می‌ شوند. و انرژی بیهوده وقتی که به پریز برق هستند، تلف نمی‌ شود. به این موارد دقت داشته باشید:

  • زمان مورد نیاز برای شارژ شدن جاروهای گوناگون از یک تا ۱۶ ساعت می باشد.
  • برخی از جاروها دارای باتری اضافی می باشند که اگر عجله داشته باشید و زمانی جهت شارژ کردن مجدد دستگاه در اختیارتان نباشد از آن استفاده نمایید.
  • توانایی جارو شارژی در عملکرد دائم  از  ده دقیقه تا بیش از یک ساعت متغیر می باشد.
  • اگر درجه جارو را روی بیشترین میزان مکندگی قرار بدهید، شارژ سریعتر به اتمام می رسد.

لوازم جانبی

انواع جارو شارژی اغلب دارای لوازمی جانبی می باشند که به تمیز کردن راحت‌ تر نقاط گوناگون یاری می‌ کنند. برای مثال برس‌ هایی ظریف جهت پاکسازی گرد و غبار در گوشه و کنارها از جمله لوازم جانبی مفیدی می باشند که جاروهای شارژی دارند. از امکانات و لوازم جانبی دیگر جاروهای شارژی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

چراغ LED

این چراغ به شما یاری می‌ کند تا در نقاطی که تاریک است. و نمی‌ توانید به خوبی متوجه گرد و غبار و آشغالها شوید به آسانی کار نظافت و جاروکشی را انجام دهید. به عنوان مثال: در قسمت هایی از کمدی که تاریک است و نمی‌ توانید همه چیز را خوب ببینید.

جارو-شارژی

نشانگر عمر باتری

با وجود نشانگری که به شما می‌ گوید، چقدر از شارژ دستگاه باقی است به آسانی می‌توانید جهت جارو کشیدن برنامه‌ ریزی نمایید و یک دفعه در میانه کار، غافلگیر نخواهید شد.

به راحت بودن استفاده از وسیله هم دقت داشته باشید. یعنی طراحی جـارو شارژی بایستی طوری باشد که به سادگی بتوانید آن را در دست بگیرید. و جهت نظافت قسمت های گوناگون از جارو بهره ببرید. برای مثال ببینید که قرار است بیشتر از جارو جهت تمیز کردن چه قسمت هایی از منزل استفاده نمایید. برخی از انواع جارو شـارژی را راحت می‌ توان به دست گرفت. و جهت نظافت سقف و گوشه‌ هایش، آن را به کار برد. به کاربردی که از جارو شارژی انتظار دارید به خوبی دقت نمایید که به سراغ گزینه‌ ای مناسب بروید.

برخی از جاروهای شارژی دارای سری در بخش نوک جارو می باشند که امکان تمیز نمودن موهای حیوان خانگی را به شما می‌ دهند. موهای حیوانات خانگی روی مبل و فرشها جا خوش می‌ نماید. با وجود جارو شارژی با سری مخصوص این امکان به شما داده می‌ شود تا موهایی را که به زمین و مبل و… چسبیده شده به راحتی جارو نمایید.

در آخر

پیش از خرید جارو شارژی به نیازتان و انواع مدل‌ های آن دقت نمایید تا به گزینه‌ ای مناسب دست یابید. که در منزل و انجام نظافت خانه برای‌ شما کاربرد داشته باشد. جهت خرید این کالا از لحاظ قیمت با طیف وسیعی از برندها رو به رو خواهید شد. و از حوالی ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌ توانید جهت خرید این وسیله، هزینه کنید. مدلهای گوناگونی وجود دارند که بر اساس بودجه و نیاز شما از بین آن ها به انتخاب بهتر خواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *