اخبار و مقالات

کاربرد آب مرکبات گیری

آب-مرکبات-گیری

کاربرد آب مرکبات گیری

کم تر فردی پیدا می‌ شود که از آب‌ میوه، به ویژه آب مرکبات خوشش نیاید. طعم دلپذیر آب مرکبات، همان چیزی می باشد که در روزهای گرم تابستان نیاز داریم؛ و خواص فوق‌ العاده آن ها نیز در روزهای سرد زمستان و سرماخوردگی‌ ها به کارمان می‌ آید. ترکیب این دو rhfgdj، یعنی طعم فوق‌ العاده و خواص بی‌ نظیر مرکبات، باعث شد که اولین دستگاه‌ های آب مرکبات گیری در اوایل قرن هجده در ترکیه ساخته شوند. از چهار قرن پیش تا الان، آب‌ میوه‌ گیری‌ ها هم با پیشرفت تکنولوژی همراه شده‌ اند. و مدل‌ های برقی و جدید آنها در بازار موجود می باشند.

انواع آب مرکـبات گیری

در حالت کلی، دو نوع آب‌ مرکبات‌ گـیری وجود دارد: دستی و برقی. هرکدام این‌ ها، قابلیت و طرز کار ویژه خود را دارند:

آب مرکبات گیـری دستی

این مدل از آب مرکبات گیـری را بیشترمان در خانه داریم و از کودکی آن‌ ها را مشاهده کرده ایم. اغلب از دو قسمت اصلی تشکیل می‌ شوند: بخش بالایی (ریمر) که به صورت مخروطی با عاج‌ ها و برآمدگی‌ هایی روی بدنه می باشد. و میوه روی آن قرار می‌ گیرد، و بخش پایینی که مخزن آب مرکبات می باشد و آب میوه‌ ها از روی مخروط به داخل آن سرازیر می‌ گردد. کار با آنها نیز خیلی ساده می باشد. فقط کافی است که مرکبات را از وسط نصف نموده و روی ریمر قرار دهید. سپس آن را با دست به شکل دورانی، روی ریمر بفشارید و حرکت دهید تا آب‌ میوه گرفته شود.

نوع دیگری از آب مرکـبات گیـری دستی وجود دارد که با مدلهای اولیه قرن هجده، شباهت بیشتری دارد. در این مدل، میوه را نصف می‌ نمایید و در بین دو اهرم دستگاه قرار می‌ دهید. سپس با استفاده دسته آن، میوه را روی ریمر می‌ فشارید و آب آن را می‌ گیرید.

همچنین مدلهای دیگری نیز همانند آب مرکبات گیری‌ های دستی و فشاری، و ریمرهای چوبی دستی نیز وجود دارند؛ ولی استفاده از آن‌ ها جهت حجم زیادی از میوه‌ ها، می‌ تواند سخت و خسته‌ کننده باشد. این مدلهای کوچک و دستی، اغلب به منظور گرفتن آب چند لیمو برای غذا مناسب می باشند. ولی برای مقادیر بیشتر، بهتر است از یک دستگاه برقی استفاده نمایید.

آب-مرکبات-گیری

آب مرکبات گیـری برقی

آب مرکبات گیری‌ های برقی چند سالی است که وارد بازار شده‌ اند. همانطور که از نامشان پیدا است، نیروی محرکه این دستگاه‌ ها، برق میباشد و جهت کارکردن نیازی به فشار دست ندارند.

استفاده از آب مرکبات گیری‌ های برقی از چند نظر کار شما را ساده‌ تر و راحت‌ تر می‌ نماید. ابتدا که سرعت بیشتری برای گرفتن آب مرکبات دارند. و در رقابت با آب مرکبات گیرهای دستی، به حجم بالاتری از مرکبات در مدت‌ زمان کوتاه‌ تری رسیدگی می‌ نمایند. برتری دوم آن‌ ها، بی‌ نیازی از زور بازوی کاربر می باشد.

استفاده از این دستگاه‌ ها، خستگی چندانی برای کاربر ندارد. علاوه بر این‌ ها، مدل‌ های گوناگون آب مرکبات گیری برقی این ویژگی را دارند که به صورت هم‌زمان، آب بیش از یک میوه را بگیرند و چند ریمر دارند. همچنین می‌ توانید از اینکه آب‌ میوه به صورت کامل خارج شده مطمئن باشید. بعضی از آب مرکبات گیری‌ ها ویژگی جدا سازی پالپ میوه از آب آن را نیز دارند. به‌ عبارت‌ دیگر، استفاده از یک آب‌ مرکبات‌ گیری برقی در هنگام و انرژی و همچنین هزینه نهایی شما صرفه‌ جویی می‌ نماید.

علاوه بر مواردی که گفته شد، دستگاه‌ های برقی از لحاظ بهداشتی نیز بهتر از دستگاه‌ های قدیمی و دستی می باشند. به این دلیل که تماس دست با میوه بسیار کم است و آب مرکبات در شرایط بهتری گرفته می‌ شود.

روش کار آب مـرکبات گیری برقی

روش کار این دستگاه تا حدودی با دستگاه‌ های آب‌ مرکبات‌ گیری دستی شباهت دارد. در آب مرکبات گیری‌ های برقی نیز، یک یا چند ریمر (مخروطی با عاج و بر‌آمدگی روی بدنه) می باشند که میوه نصف شده روی آن‌ قرار می‌ گیرد. با روشن‌ نمودن دستگاه، ریمرها آغاز به چرخش می‌ نمایند و به این شکل، آب داخل میوه را از آن خارج می‌ نمایند. آب‌ میوه نیز در بخش مخزن دستگاه جمع می‌ شود. و بعد از اتمام کار دستگاه، می‌ توانید از آن استفاده نمایید.

کار با برخی از مدل‌ های آب مرکبات گیری، به این شکل می باشد که بایستی با دست، میوه را روی ریمر نگه دارید. ولی مدل‌ های دیگر، خودشان یک بازوی نگهدارنده یا درپوش برای نگه‌ داشتن میوه دارند و نیازی به دخالت دست در این پروسه ندارند. بیشتر دستگاه‌ های برقی، به یک صافی نیز مجهز می باشند. با این صافی، می‌ توانید جلوی ترکیب‌ پالپ و گوشت میوه با آب آن را بگیرید. و از آب‌ میوه خالص و صاف‌ شده لذت ببرید.

آب-مرکبات-گیری

کاربرد آب مرکبات گـیری

از آب مرکبات گیری می‌ توانید جهت گرفتن آب میوه‌ هایی همانند پرتقال، لیمو، نارنگی، نارنج، و دیگر مرکبات استفاده نمایید. آب مـرکبات یکی از بهترین نوشیدنی‌ ها به منظور پذیرایی از مهمان‌ ها و یا جهت رساندن مواد مغذی به بدن کودکان است. علاوه بر این از آب مرکبات می‌ توانید در کیک‌ ها و دسر‌های گوناگون نیز استفاده نمایید. همچنین می‌ توانید در فصل لیمو و نارنج، آب نارنج و آبلیموی تازه و طبیعی تهیه نمایید و در غذاهای گوناگون مورد استفاده قرار دهید.

سخن پایانی

خرید آب مرکبات گیری، تصمیم حساسی می باشد که در آن به شرایطی همانند حجم میوه‌ ها، مقدار کاربرد دستگاه، قیمت و مواردی از این‌ قبیل توجه نمایید. فراموش نکنید که داشتن چنین دستگاهی، می‌ تواند در بهبود عادات غذایی خانواده تأثیر خیلی زیادی داشته باشد. و لذت نوشیدن نوشیدنی‌ های طبیعی و بدون مواد مصنوعی را به شما بچشاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *