اخبار و مقالات

نکاتی در مورد سینی پذیرایی

سینی

سینی پذیرایی

سینی یکی از لوازم ضروری و کاربردی در هر خانه است. به این وسیله نیز مثل دیگر لوازم خانه باید به برخی موارد و نکات در زمان خرید آن توجه و دقت داشته باشید. تا در همین مورد بتوانید یک انتخاب هوشمند و صحیح را با توجه به نیازهای خود داشته باشید. در این محتوا اقدام به بررسی کلیه ی نکات اصلی در زمان خرید این محصول پرداخته ایم که با مطالعه ی آن می توانید به آگاهی و دانش کافی دربارهی قابلیت ها و انواع این محصول دست یافته و همچنین اقدام به خرید اینترنتی نیز کنید.

سینی پذیرایی بعنوان یکی از لوازم ضروری و کاربردی در هر آَشپزخانه محسوب می شود. از این وسیله ی پرکاربرد میتوانید جهت انتقال انواع نوشیدنی ها و غذاها بر روی میز غذاخوری خود استفاده نمایید. یا در مهمانی های خود از این وسیله برای پذیرایی از مهمان ها میتوانید استفاده کنید.

در حال حاضر به علت تنوع در مدلها و طرح های گوناگون سینی پذیرایی در بازار فروش که خیلی شیک و فانتزی هستند از این وسیله بعنوان تزیینات در دکوراسیون به کار می رود. شما میتوانید با خرید آن باعث ایجاد جلوه ی زیبا و شیک در آشپزخانه خود شوید. از آنجایی که این وسیله یکی از اصلی ترین ظروف در زمان میزبانی از مهمان است باید در انتخاب مدل و طرح آن نهایت سلیقه را به خرج دهید.

نام دیگر سینـی همان طبق می باشد. و در حقیقت به ظرفی می گویند که دارای کناره های کوتاه است که عمق آن نیز به نسبت کم است. کاربرد آن از دیرباز جا به جایی انواع آشامیدنی و مواد غذایی است. علت این لبه ها در سینی جهت جلوگیری از افتادن اشیاء رویی آن است.

انواع سینی پذیرایی

از نظر مدل

  • سینی دسته دار

این مدل سینی ها از کاربرد زیادی برخوردار می باشند. این دسته ها باعث راحتی در جا به جایی لوازم می شود. بیشتر بانوان سعی در انتخاب این نوع مدلها به علت زیبایی که این مدل نسبت به مدلهای بدون دسته دارد بیشتر از دیگر سـینی های بدون دسته می باشند.

  • سینـی بدون دسته

همانگونه که از نام این سینی ها پیداست فاقد دسته هستند. جهت اینکه هنگم جا به جایی دچار مشکل نشوید. و بتوانید به سهولت مواد غذایی و نوشیدنی های خود را حمل نمایید تلاش کنید از نوع دسته دار این محصول را خریداری نمایید به دلیل اینکع علاوه بر دوام کافی که دارند سبب راحتی در حمل و جا به جایی نیز می شود.

سینی

از نظر جنس

  • ملامین

از این نوع سینی ها جهت استفاده ی روتین روزمره به کار می رود و بعنوان سینی پذیرایی محسوب نمی گردد. این سینی ها به علت سبک و دوام بودنش محبوب تمامی خانم های خانه دار جهت استفاده های روزمره هستند.

  • فلزی

این نوع سینی ها مناسب ترین جنس جهت خرید می باشد. و از آن جهت سرو انواع نوشیدنی ها و غذاها به کار می رود. به علت اینکه این نوع از محصول دارای درخشندگی طبیعی است و از دوام بالایی برخوردار هستند. شستشوی این نوع از سینـی ها خیلی راحت است.

  • چوبی

در حال حاضر این سینی های پذیرایی مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرد. و از محبوبیت خاصی در میان افراد برخوردار هستند. از این سینـی پذیرایی بعنوان یک وسیله ی تزیینی نیز استفاده می شد زبه این دلیل که زیبایی خاصی به محیط می شود.

  • آینه ای

از این نوع سینـی ها که بیشتر بعنوان یک وسیله ی دکوراتیو روی میز برای ایجاد جلوه ی شیک و مدرن به میز به کار می رود.

نکاتی که هنگام خرید سینی پذیرایی باید توجه داشته باشید

  • جنس سیـنی

بایستی حتما در زمان خرید سیـنی پذیرایی به جنس آن توجه کافی نمایید تا از دوام و استحکام کافی برخوردار باشد. شما میتوانید با توجه به نیاز خود و با خرج کردن سلیقه اقدام به انتخاب سینی کنید.

  • هزینه

بودجه ای که جهت خرید سینی پذیرایی در نظر گرفته اید تاثیر بسزایی بر روی جنس و مدل آن میتواند داشته باشد.

  • رنگ

انتخاب رنگ به طور کامل یک موضوع سلیقه ای است سعی کنید رنگ سینی پذیرایی خود را متناسب با سرویس پذیرایی که دارید خریداری نمایید.

 

سینی

  • براق بودن سطح سینی

سعی کنید سینی هایی که دارای سطحی صیقلی و براق و عاری از هرگونه خط و خشی می باشند را انتخاب کنید. براق بودن سطح سینی رابطه ی مستقیمی با زیباتر دیده شدن آن دارد.

  • دقت به دسته های سـینی

سعی کنید سینی پذیرایی که تهیه می نمایید از دسته های مقاوم برخوردار باشد به این دلیل که محکم نبودن دسته های آن میتواند باعث  ایجاد صدمه های زیادی مانند افتادن لوازم موجود در سینی شود.

  • لبه دار بودن سینی

لبه دار بودن سیـنی پذیرایی یکی از مواردی می باشد که بایستی در زمان خرید آن را در نظر بگیرید به این دلیل که در صورت لبه دار بودن سینـی باعث می شود تا وسایل در صورت جا به جایی از روی آن زمین نیفتد.

راهنمای نگهداری

سینی پذیرایی نیز مثل دیگر لوازم خانه از راهنمای نگهداری خاصی برخوردار می باشد. با توجه به نوع و جنس آن راهنمای نگهداری از سـینی متفاوت است. اما توصیه ای که بعنوان راهنمای نگهداری سینی درباره ی کلیه جنس های آن صدق می نماید این است که سعی کنید زمان استفاده از آن محافظی بر روی کف آن بیندازید به این دلیل که این کار موجب می گردد تا خط و خشی بر روی آن نیفتاده و چای و دیگر نوشیدنی ها بر روی سطح آن لک نیندازد.

همچنین از دستمالی مناسب برای تمیز نمودن و پاک کردن آن استفاده کنید زیرا در صورت بدون پرز بودن و نرم بودن دستمال هیچ لکه ای بر روی آن نمی ماند. و همین موضوع باعث حفظ براقیت سینی شما می گردد. حتی الامکان شستشوی آن را با ماشین ظرفشویی انجام ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *