اخبار و مقالات

لوازم ضروری آشپزخانه

لوازم ضروری آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه است و باید تمام لوازم ضروری آشپزخانه در آنجا به طور کامل موجود باشد تا قلب خانه شما به خوبی وظایفش را انجام دهد این لوازم همانند انواع دستگاه های پخت و پز ، مخلوط کن ، همزن و… می باشند که برای خرید و استفاده از آنها باید اطلاعاتی داشته باشید که ما با بررسی بیشتر این لوازم در سایت فروشگاه لوازم خانگی اخوان  به شما کمک خواهیم کرد .

لوازم ضروری آشپزخانه

برای داشتن آشپزخانه کامل بایستی لوازم کابردی تهیه نمایید و بایستی در زمان خریداری این وسایل به ظاهر و زیبایی آن دقت بسیاری داشته باشید که شما را برای آشپزی به وجد آورد و همچنین در هنگام آشپزی اگر قدرت لوازم ضروری آَشپزخانه به خصوص لوازم برقی زیاد باشد از وقتی که دارید به درستی استفاده خواهید کرد . پس علاوه بر زیبایی ، کیفیت را هم در اولویت قرار دهید به این دلیل که عمر مفید دستگاه ها از هزینه اضافی برای تعمیر یا برای تعویض می کاهد و باعث می شود نتیجه بهتری را به دست بیاورید . در حالت کلی باید به تمام جزئیات قبل از خرید اهمیت دهید . برای مثال در انتخاب رنگ سرویس ظرف‌ ها و قابلمه‌ ها دقت به خرج بدهید . اگر رنگی خاص انتخاب کنید یا به دنبال مد باشید در نتیجه بعد از گذر چند سال وسایلتان خسته‌ کننده خواهند شد . پس به رنگ ، جنس ، کیفیت و کاربرد لوازم ضروروی آشپزخانه دقت بیشتری داشته باشید . در ادامه ای مطلب با ما همراه باشید .

دستمال‌ ها

برای کسانی که تازه عروس هستند شاید این جمله برایشان عجیب باشد . دستمال های گوناگون که اصلی ترین لوازم ضروری آشپزخانه ها هستند و کاربرد زیادی دارند که هر کدام از آنها هم با تنوع و کاربرد خاصی در بازار عرضه می شود . به عنوان مثال از دستمال ها و پارچه ها برای خشک کردن دست ها ، دستگیره ، دستمال سفره ، پاک کردن میز یا همچنین برای خشک کردن میوه ها و یا ظروف خیس به کار برده می شود . اگر به تعداد استفاده شما و با جنس خوب باشد دیگر نیاز به مصرف زیاد دستمال کاغذی نخواهید داشت . بهتر است تمام دستمال‌ ها و پارچه‌ های موجود در آشپزخانه به رنگهای خنثی و از جنس نخ باشند . کنف و کتان هم انتخاب‌ های مناسبی می باشند . پس در تعیین فهرست لوازم آشپزخانه حتما به دستمال‌ ها و پارچه‌ ها دقت داشته باشید .

وسایل مختلف سرو و پذیرایی

یکی دیگر از لوازم ضروری آشپزخانه و همچنین خانه وسایل سرو و پذیرایی می باشد و ناگفته نماند که خرید و انتخاب این مورد کاملا سلیقه ای می باشد . ظروف سرو پذیرایی را برای میزبانی شما آسان تر می کند و با کیفیت بالاتر می توانید از مهمانان خود پذیرایی کنید . منظور از وسایل سرو و پذیرایی قاشق‌ های بزرگ با سری عمیق و گرد برای گذاشتن بستنی در ظرف دیگران ، کارد برای بُرش کیک و یا هر چیز دیگری که در مورد پذیرایی‌ و کشیدن غذاها و دسرهای گوناگون به شما کمک می کند . اگر بخواهیم از بین وسایل گوناگون سرو و پذیرایی به اصلی ترین‌ آن ها اشاره داشته باشیم یکی از آن ها کاسه های کوچک هستند کاسه‌ های کوچک در زمان پذیرایی از دیگران خیلی مفیدند . در نتیجه تعدادی از آن ها را برای آشپزخانه‌ تان خریداری نمایید . خرید سرویسی یکپارچه از ظروف گوناگون فکر بسیار خوبی است . اگر هم در سرویس ظرف‌ هایتان جای کاسه خالی است آن را جداگانه خریداری کنید و حواستان باشد که ترکیب رنگی آن با ظروف دیگر هماهنگ باشد . نکته مهم اینکه ظروف سفید رنگ انتخاب بهتری است زیرا هم زیبایی غذا در ظرف سفید بیشتر نمایان می شود و همچنین بعد از گذر زمان قدیمی نمی‌ شود .

از وسایل گوناگون سرو و پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تخته‌ های چوبی برای سرو پنیر و چیزهای دیگر
  • دیس بزرگ برای مواد غذایی گوناگون
  • پارچ‌ آب ، شیر و نوشیدنی
  • چاقو های کره و پنیر خوری
  • قاشق و گیره سالاد
  • انواع کاسه‌ ها
خرید آنلاین لوازم خانگی

خرید آنلاین لوازم خانگی برای شما دارای مزیت بسیاری است برای مثال شما توانایی بررسی درباره ی دستگاه مورد نظر و مقایسه رتبه بندی محصولات بر اساس نظرات سایر خریداران و جستجو برای بهترین و پر فروش ترین ها

ظروف مخصوص نوشیدنی از لوازم ضروری آشپزخانه هستند

خرید و انتخاب لیوان‌ ها و ظروف مخصوص نوشیدنی‌ های مختلف هم در حال حاضر بسیار مهم است . که در قدیم این موارد جزو لوازم ضروری آشپزخانه نبوده است . اما در حال حاضر بیشتر از قبل مورد توجه قرار می گیرد . و همچنین در تنوع بسیاری نیز ارائه می شود که آنها شامل فنجان‌ ها ، گیلاس‌ ها و لیوان‌ های بلند و کوتاه می باشند که در جا و زمان مناسب خود کارایی دارند و میزهایتان را حرفه‌ ای‌ تر و زیباتر نشان می دهند . یادتان باشد در زمان خرید هر یک از اینها به شکل وسیله دقت داشته باشید . بهتر است به‌ سراغ خرید لیوان‌ هایی بروید که اگر روزی شکستند و از تعدادشان کم شد ، اضافه‌ کردن به آن ها و تکمیل مجدد یک دست شدنی باشند . لیوان‌ هایی با شکل و ظاهر ساده اما شیک شما را از دلهره ناقص‌ شدن ست لیوان‌ ها دور می‌ کند . نگاهی حرفه‌ ای به مقوله ی خرید و انتخاب ظروف برای نوشیدنی هم موجب می‌ شود آشپزخانه‌ ای حرفه‌ ای داشته باشید و در هنگام پذیرایی راحت‌ تر باشید . و در نهایت حتما به فکر خرید چند دست سرویس متنوع برای زمان های خاص باشید برای مثال فنجان‌ هایی جهت پذیرایی چای و قهوه داشته باشید لیوان‌ هایی مخصوص شربت خریداری نمایید و خرید چند دست لیوان برای میز شام هم  فراموش نشود .

لوازم شربت‌ خوری

به احتمال زیاد از دیدن اسم لوازم شربت خوری تعجب کنید . خیلی از خانم ها فکر می کنند که این مورد خیلی ضروری نیست اما سخت در اشتباه هستید . لوازم ضروری آشپزخانه به صورتی است که تمام نیاز های میزبان و مهمان را رفع نماید . متاسفانه یا خوشبختانه آشپزخانه قسمتی از خانه است که لوازم ریز و درشت زیادی باید موجود باشد و پیش از خرید باید به طور کامل تحقیق کرده باشید برای مثال در یک روز گرم در اوج تابستان اگر مهمان داشته باشید نداشتن لیوان های مناسب ، قالب‌ های خوب یخ ، نی‌ های استاندارد ، قاشق های شربت و… از جمله وسایلی هستند که موجب می‌ شود پذیرایی‌ تان از دوست خوبی که حسابی در گرمای تابستان اذیت شده به خوبی پیش نرود . حال اگر وسایلی به شرح زیر داشته باشید دیگر نگران نخواهید شد و سریع میتوانید ترتیب پذیرایی از دوست‌ تان را بدهید :

  • نی
  • ظرف یخ
  • قالب یخ
  • دربازکن مناسب
  • قاشق شربت‌ خوری
  • شیکر جهت تهیه اسموتی و نوشیدنی‌ های گوناگون

دستگاه های پخت‌ و پز  

ابزارهای پخت‌ و پز طیف گسترده ای از لوازم ضروری آشپزخانه را تشکیل می‌ دهند . نقش اصلی را در پخت و پز قابلمه ها بر عهده دارند اگر در حال تدارک وسایل کاربردی آشپزخانه عروس هستید بایستی این را هم بدانید که برخی از وسایلی که در بازار عرضه می شود کاربرد زیادی ندارند برای مثال رنده های خیلی کوچک که در خیلی از فروشگاه ها مشاهده می کنید کاربردی ندار و شما می توانید با استفاده از رنده بزرگ هم کارتان را انجام دهید. یکسری از آنها هم فقط برخی اوقات به کمکتان خواهند آمد . به عنوان مثال وسیله‌ ای مانند برش‌‌ زن پیتزا را اگر در نظر دارید که خریداری کنید باید بگوییم که این وسیله شاید در فهرست لوازم ضروری جایی نداشته باشد ، اما وجودش جایی نخواهد گرفت و همینطور میتواند مفید هم باشد . پس به کاربردی‌ بودن تمام اشیا و وسایل آشپزخانه دقت بسیاری به خرج دهید .

خرید آنلاین جهیزیه در تبریز

خرید آنلاین جهیزیه در تبریز توسط خانواده عروس در حالی شروع می شود که به مراسم عروسی نزدیک می شوید. این وسایل نه تنها نیازمند هزینه بالا هستند، بلکه سلیقه زیادی نیز نیاز دارند.

قابلمه‌ ها و ابزارهای مرتبط با فر

اگر که قابلمه‌ ها و ابزارهایی جهت پخت و پز غذا در فر خریداری می کنید بایستی طراحی ، شکل و کیفیت بالایی داشته باشند . تا غذای شما به موقع پخته شود ، در درجه های بالا غذا نسوزد ، و در خرید لوازمی که با پخت و پز مرتبط هستند حتما به جنس آن ها توجه داشته باشید . نباید ماده‌ ای شیمیایی در پوشش وسایل وجود داشته باشد . اگر روکش نامناسبی روی قابلمه‌ ها وجود داشته باشد به سلامتی شما آسیب میزند به این دلیل که در هنگام پختن غذا و در اثر حرارت دیدن با غذا مخلوط می شود و مضر است . از این رو امکان دارد که ماده ی شیمیایی با مواد غذایی در حین پختن ترکیب شود و سلامتی شما را به خطر بیندازد . ابزارهای زیر از لوازم ضروری آشپزخانه در دسته‌ بندی پخت‌ و پز هستند : ماهی‌ تابه ، قابلمه در دار ، شیر جوش ، قابلمه گود ، سینی فر ، توری گریل  مرغ و ماهی ، قالب مافین ، قالب کمربندی ، قالب پخت نان ، کاغذ روغنی ، ظروف نسوز

لوازم نگهدارنده و فریزری

یکی از اصلی ترین لوازم ضروری آشپزخانه همان ظروفی می باشند که برای نگهداری مواد غذایی گوناگون در یخچال و فریزر خریداری می کنید . به منظور نگه‌ داشتن مواد غذایی گوناگون به خرید وسایلی دردار با جنس و طراحی مناسب نیاز دارید . بهتر است که در هنگام خرید به‌ سراغ ظروفی از جنس سیلیکون بروید . این جنس نسبت به شیشه و پلاستیک‌ های عادی بهتر است . ظروف شیشه‌ ای هم اصلا گزینه‌ های خوبی نیستند به خصوص هنگامی که قرار است مواد غذایی را داخل فریزر نگه داری نمایید . ظروف شیشه‌ ای با گرم‌ و سرد شدن می‌ شکنند . ظرف‌ ها و بطری‌ های دردار می‌ توانند غذاها را سالم نگه دارند و مانع از پخش بوی مواد گوناگون داخل یخچال فریزر شوند همینطور که نظم و ترتیب خوبی هم به وجود می‌ آورند . مدت ماندگاری مواد مختلف در ظروف نگهدارنده افزایش می یابد . و اگر ابعاد ظروف مربع و مستطیل باشد چیدن مرتب آن ها در داخل یخچال و فریزر هم نسبت به ظروف گرد راحت‌ تر است .

لوازم برقی ضروری آشپزخانه

خرید وسایل برقی ضروری آشپزخانه بسیار حساس و پیچیده می باشد . افراد نیازها و سلیقه‌ های گوناگونی در زمان آشپزی دارند بعضی ها با اینکه تمام کارها را با دست‌ هایشان انجام میدهند ، مشکلی ندارند اما بعضی هم دوست دارند که همه‌ چیز را با وسایل برقی انجام دهند . البته نظر ما به دسته ی دوم شباهت بیشتری دارد . هر چه قدر که کارایی این وسیله ها بیشتر باشد کار بهتر و سریع تر پیش خواهد رفت فراموش نکنید . کیفیت لوازم عامل اصلی است ولی گاهی تفاوت قیمت کالاهای ی ایرانی و خارجی ، تأثیر چشمگیری در بودجه‌ بندی خرید شما خواهد داشت . شاید در ظاهر بتوان برخی از وسایل برقی را از فهرست لوازم ضروری آشپزخانه حذف کرد اما وجودشان سرعت و کیفیت آشپزی را افزایش می دهد . برخی از آنها شامل غذاساز ، آبمیوه گیر ، همزن برقی و یا دستی ، مخلوط کن ، فر ، قهوه ساز ، چایساز ، چرخ گوشت و…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *