اخبار و مقالات

دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز

تاریخچه‌ ای از قهوه و دستگاه قهوه ساز

قبل از معرفی دستگاه قهوه ساز توضیحاتی در مورد قهوه خواهیم داد. قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌ شده گیاه قهوه به دست می‌ آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌ گرمسیری آمریکا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است. این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از 70 کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوه گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند. دانه‌های قهوه خشک شده به درجات مختلف برشته می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده‌است، قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

اولین نشانه‌ های پیدایش قهوه و تاریخچه قهوه در قرن یازدهم میلادی مشاهده شده است. همانطور که در منابع آمده است یک چوپان اتیوپیایی به نام کالدی(Kaldi) مشاهده شده است که گوسفندانش بعد از خوردن برگ‌ های یک درخت خاص، انرژی مضاعفی پیدا کرده‌ اند! بعد از مدتی مردم قبیله‌ی گالا(Galla) ابتدا میوه‌ی آن درخت را با روغن‌های حیوانی مخلوط کردند و متوجه افزایش انرژی خود شدند.

سال‌ها بعد یعنی در حدود قرن 12 میلادی برای اولین بار قهوه به شکل یک نوشیدنی در اتیوپی مصرف شد. به مرور فراگیر شدن قهوه آغاز شده و در آخر به جایی رسید که به لطف تلاش‌های بازرگانان و مسافران اروپایی که به استانبول سفر می‌کردند قهوه به واسطه مصرف بالایی که در ترکیه داشته و این کشور نیز به مرکز تجارت نسبتا بزرگی تبدیل شده بود، در اروپا و به تدریج در سراسر دنیا گسترش پیدا کرد.

راهنمای خرید قهوه ساز خوب

خرید قهوه ساز خوب و اینکه در زبان عامیانه قهوه ساز خوب چی بخرم یکی از سوالاتی است که همه افراد وقتی به دنبال خرید قهوه ساز هستند از خود خواهند پرسید. برای همین سریعا شروع به جستجو در گوگل می‌کنند تا تمامی نکاتی که باید برای خرید یک قهوه ساز خوب به آنها توجه کنند را به دست آورده و با برندهای معتبر قهوه ساز دستی و برقی آشنا شوند.

در این مقاله قصد داریم به راهنمای خرید قهوه ساز خوب، طرز استفاده از قهوه ساز، معرفی بهترین قهوه سازها همراه با قابلیت‌ها و کارایی که دارند و هر چیزی که برای خرید دستگاه قهوه ساز خوب با قیمت ارزان و مناسب به دنبال آن هستید بپردازیم.

قهوه ساز

قهوه ساز

نکاتی که هنگام خرید قهوه ساز باید در نظر بگیرید

قهوه یکی از نوشیدنی‌های با ارزش غذایی بسیار بالاست که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. در کشور ما ایران نیز روز به روز نوشیدن قهوه طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر تا به حال طعم قهوه اصیل را نچشیده‌اید و صرفا از قهوه‌های آماده نظیر نسکافه استفاده کرده‌اید، این را بدانید که وقتی یک بار طعم واقعی قهوه را بچشید شیفته آن خواهید شد، تا جایی که یک روز به دنبال راهنمای خرید قهوه ساز رفته و سعی می‌کنید بهترین قهوه ساز را برای آماده سازی سریع قهوه خریداری کنید.

در حال حاضر آماده‌سازی قهوه به روش‌های زیر مرسوم است:

  • قهوه به همراه شیر و شکر
  • کافی میکس، متشکل از قهوه آماده به همراه شیر خشک و شکر
  • کافه لاته، یکی از نوشیدنی‌های پایه قهوه به همراه شیر
  • کاپوچینو، اسپرسو به همراه شیر و کاکائو
  • ماکیاتو، اسپرسو به همراه شیر و گاهی شکر

حالا باید هر کدام از انواع قهوه که مایل به نوشیدن آن هستید را باید طوری در نظر بگیرید که دستگاه قهوه ساز مناسب برای ان را نیز انتخاب کنید.

شاید طعم اسپرسویی که از موکاپات‌ها به دست می‌آید با طعم اسپرسوسازهای برقی کاملا متفاوت باشد، و این نوع اسپرسو نیز مورد علاقه افراد بسیاری، مخصوصا آنهایی که به تلخی زیاد یا آنهایی که دوست دارند خوشان قهوه را آماده کنند، می‌باشد.

از بین قهوه سازهای موکاپات، برند بیالتی سال‌هاست که به واسطه فراوانی طرح و ایده های نو که در طراحی آن دارد، بازار کلی اسپرسوسازهای روگازی را در دست گرفته است. می‌توان گفت هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد. نتیجه کیفیت عالی ساخت، قهوه خروجی خوش عطر و طعمی است که به هیچ عنوان با قهوه خروجی موکاپات های دیگر مخصوصا برندهای چینی قابل مقایسه نیست.

قهوه ساز

قهوه ساز

نکات و فاکتور مهم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز برقی

وجود بخش آسیاب کننده

 یکی از مهمترین فاکتورهای خرید دستگاه قهوه ساز برقی خوب توجه به وجود یا عدم وجود آسیاب قهوه است. راستش را بخواهید یافتن قهوه های اصلی در ایران که درصد خلوص بالایی دارند کار مشکلی است. در ضمن اگر دستگاه قهوه‌ساز شما توانایی آسیاب کردن دانه‌ های قهوه را دارد، می‌توانید به راحتی قهوه خود را درون آن بریزید و با زدن تنها یک دکمه از نوشیندی خود لذت ببرید.

ظاهر دستگاه

 یکی از مواردی که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود دستگاه قهوه ساز است که امروزه توسط مارک‌های مختلف در هر رنگ و اندازه طراحی و ساخته شده است و فقط شما باید یکی از انواع مدل قهوه سازهای برقی موجود در بازار را انتخاب کنید.

مخزن قهوه

این مخزن برای ریختن قهوه در آن طراحی شده است و معمولاً از محصولات فلزی یا پلاستیکی در محصولات با کیفیت ساخته می‌ شود و در محصولاتی که از کیفیت پایینی برخوردارن از مخازن کاغذی برای ریختن قهوه در آنها استفاده می‌شود.

مخزن آب قهوه ساز برقی

اینکه می‌خواهید برای چند نفر قهوه درست کنید به ظرفیت مخزن آب دستگاه قهوه ساز شما بستگی دارد. در حقیقت اگر مخزن آب قهوه شما ظرفیت زیادی داشته باشد به راحتی می‌توانید چند فنجان قهوه خالص برای دوستان و خانواده خود درست کنید.

سیستم قطع اتوماتیک

وجود این عملکرد برای محصول مورد نظر باعث می شود دستگاه بعد از تهیه قهوه یا حتی ریختن مقدار مناسبی از آن در فنجان و قوری و خاموش شدن کل سیستم، عملکرد دستگاه به طور کامل و خودکار متوقف شود.

قیمت قهوه ساز برقی

شما می توانید با هر بودجه‌ای که دارید یکی از این قهوه سازها را چه در خانه و چه در محل کار برای خود بخرید. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید دستگاه قهوه ساز برقی، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *