اخبار و مقالات

کاربرد جارو برقی

جارو برقی

کاربرد جارو برقی

جارو برقی ها تنها برای کاربرد در محیط منزل طراحی نشده است بلکه آن ها دارای انواع نیمه صنعتی و صنعتی که مکنده نیز گفته می شود. هستند و برای استفاده در مکانهای عمومی و بزرگ همانند مجتمع های تجاری، هتل ها و برج ها کاربرد بسزایی دارند. نوع قوی تری از آن نیز می تواند بصورت مرکزی در یک مجتمع مسکونی و یا برج پیاده سازی شود و همه ساکنان می توانند با اتصال به دریچه مکنده از امکانات یک جاروبرقی پر قدرت مورد استفاده قرار دهند.

قدرت موتور جارو برقی

قدرت موتور یک جارو برقی اندازه مکش آن را تعیین می نمایند. همچنین عامل سرعت نیز در این زمینه عامل اصلی به حساب می آید. هر چه اندازه قدرت موتور جاروبرقی بیشتر باشد قادر خواهد بود تا زباله های سنگین تر را نیز مکش کرده و بالا بودن سرعت موجب جذب گرد و غبار بیشتری از محیط خواهد شد.

در نتیجه در زمان خرید یک جارو برقی حتما به قدرت و سرعت جارو دقت نمایید. علاوه بر آن به منظور استفاده در فضاهای بسته و کوچک بهتر است موتور جارو برقی کم صدا باشد. و کیسه زباله آن دارای ظرفیت مناسبی باشد.

بی شک هر کسی که در خانه خود از جاروبرقی استفاده می کند. دستگاهی که به کمک آن می توان در سریع ترین زمان محیط داخل خانه را از هر گونه گرد و غبار و آلودگی پاکسازی نمود.

اگر از نحوه کار جاروبرقی اطلاع داشته باشیم هنگامی که دچار مشکل می شود به راحتی می توانیم عیب آن را برطرف نماییم.

جارو برقی شامل یک موتور می باشد که بوسیله برق روشن می شود. و آغاز به کار می کند. موتور یک فن را به حرکت می اندازد که فشار هوا درون جاروبرقی را کاهش می دهد و در این حالت یک خلاء جزئی ایجاد می گردد. در نهایت فشار هوای خارج به هوای درون نیرو وارد می نماید تا از طریق لوله به درون جاروبرقی حرکت نماید.

فیلتر جاروبرقی

زمانی که هوا به درون جاروبرقی می رسد گرد و غبار و زباله ها بوسیله فیلتر از هوا جدا می شوند. جاروبرقی ها دارای انواع گوناگونی از فیلتر می باشند. در بیشتر جارو برقی ها یک کیسه ویژه پارچه ای یا کاغذی وجود دارد که هوا می تواند از آن عبور نماید اما اکثر گرد و غبار و زباله ها نمی توانند عبور کنند و در نهایت درون آن جمع می شوند.

در برخی جارو برقی از یک محفظه ی مخصوص بنام کانیستر به کار می رود که هوای مکیده شده به همراه زباله ها درون آن با سرعت می چرخد. و وقتی گرد و غبار به دیواره برخورد می کنند به پایین افتاده و ته کانیستر جمع می شوند. هوای تقریبا تمیز از بالای آن به بیرون هدایت می شود.

جارو-برقی

در بعضی دیگر از جارو برقی از آب برای تمیز کاری و شستشو به کار می برد در این حالت گرد و غبار درون ذرات آب گیر می افتند. زیرا ذرات آب از هوا سنگین تر هستند. زمانی که آنها به درون جاروبرقی می رسند در مخزن می افتند.

در موتور وکیوم استاندارد در بخش زیرین فن قرار دارد که مکش هوا را ایجاد می نماید. وقتی هوا وارد می شود به سوی موتور هدایت نمی گردد. و از راه روزنه های کنار به بیرون انتقال می یابد. لذا در این مدلها از یک فن دیگر برای خنک کردن موتور به کار می برد.

هنگام وصل جاروبرقی به پریز

  1. الکتريسيته موتور را به کار می اندازد. موتور به فن وصل شده است که دارای پره های زوايه دار (همانند پروانه هواپيما) است.
  2. همانطور که پره های فن می چرخد آنها هوا را به سمت پورت خروجی می برند.
  3. زمانی که ذرات هوا رو به جلو حرکت می نمایند تراکم ذرات (و بنابراين فشار هوا) در جلوی فن افزايش می یابد و در پشت فن کاهش پیدا می کند.

افت فشار پشت فن همانند همان افت فشاری می باشد که در پشت نی زمانی که نوشيدنی را مزه مزه می کنيد اتفاق می افتد. سطح فشار در سطح پشت فن نسبت به هوای خارج از جاروبرقی (محيط فشار هوا) کاهش می يابد. اين موجب مکش و خلا جزيی داخل جارو برقی می شود. هوای محيط خودش را به سمت جاروبرقی از طريق پورت ورودی هل می دهد. زیرا فشار هوای داخل جاروبرقی کم تر از فشار خارج می باشد.

همانطور که فن دارد حرکت می نماید. محل عبور جاروبرقی باز باقی می ماند و جريان ثابتی از هوا از راه دپورت ورودی حرکت وارد شده و از پورت خروجی خارج می شود. اما چگونه جريان هوا کثيفی و بقايا را از روی موکت و فرش جمع آوری می کند؟ مبنای کليدی اصطکاک است.

اين آلودگی ها و کثيفی ها به کيسه جاروبرقی انتقال می یابد ( ممکن است اين کيسه، يک کيسه پارچه ای باشد و يا يک کيسه کاغذی يکبار مصرف که درون يک کيسه پارچه ای قرار دارد)

هوای تقریبا تميز هم از پشت دستگاه خارج می گردد. توجه داشته باشيد که هوايی که خارج می گردد.. خیلی گرم تر از هوايی می باشد که داخل می شود به ای ن دلیل که گرمای زائد را از موتور الکتريکی جذب می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *