اخبار و مقالات

دستگاه سرخ کن

دستگاه-سرخ-کن

دستگاه سرخ کن

دستگاه سرخ کن جزو دستگاه هایی می باشد که امروزه برای آشپزی بهتر به کمک آشپزان آمده اند و می توانند خیلی راحت تر از گذشته مواد غذایی را بصورت سرخ شده در اختیار آشپز قرار دهند. اگر به منظور راحتی آشپزی خود و تکمیل وسایل آشپزخانه قصد خرید یک سرخ کن را دارید به شما توصیه می کنیم تا راهنمای خرید سرخ کن های باکیفیت، کم مصرف و ارزان قیمت موجود در بازار را با دقت مطالعه نمایید.

نحوه عملکرد سرخکن

آیا میدانید سرخکن ها دقیقا چگونه کار می کنند؟ سرخ کن ها دستگاه های پیچیده ای نیستند و معمولا متشکل از یک المنت گرم کننده، یک ظرف توری برای قرار گرفتن مواد غذایی در آن و ظرف پر از روغن است که با استفاده از این سیستم ساده شما می توانید غذای خود را به بهترین نحو ممکن سرخ و برشته نمایید.

  • اکثر اوقات در فست فود ها و رستوران ها به جای استفاده از قابلمه یا تابه از سرخ کن های بزرگ و صنعتی به کار برده می شود که این دستگاهها با حجم زیادی از روغن بسیار سریع مواد را بصورت سرخ شده در اختیار شما می دهند.
  • در دستگاه های سرخ کن نقاط سردی وجود دارد که موجب می شود خرده های غذا که در ظرف ته نشین می شوند در دمای کم موجب لکه دار شدن و سوختن روغن نشوند.
  • اغلب افراد فکر می کنند که با خرید سرخکن بایستی به میزان زیادی روغن مصرف نمایند. ولی بد نیست بدانید که در سالهای اخیر سرخ کن هایی تولید شده که با استفاده از روغن کم می توانند به صورت ویژه ای مواد غذایی را برای شما سرخ نمایند.

معرفی انواع دستگاه سرخ کن

معرفی انواع دستگاه سرخ کن و آشنایی با آنها یکی از مواردی می باشد که در زمان خرید دستگاه سرخ کن خیلی مهم و الزامی می باشد در این قسمت ما با معرفی و توضیح در مورد انواع سرخ کن تلاش می کنیم که شما با آشنایی بیشتر بتوانید انتخاب مناسب و به صرفه تری داشته باشید. سرخ کن ها بسته به نوع مصرف شما و میزان هزینه ای که میخواهید جهت خرید آن صرف نمایید به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. سرخکن های معمولی و الکتریکی
  2. دستگاه سرخ کن بدون روغن یا کم مصرف
  3. مینی سرخ کن ها

دستگاه-سرخ-کن

راهنمای خرید سرخکن های معمولی و الکتریکی

  • دستگاه سرخ کن معمولی یا الکتریکی با مکانیزمی ساده به همراه المنت گرم کننده و روغن عمل می کنند. و می توانند با حرارت های متفاوت مواد غذایی شما را سرخ نمایند.
  • اگر دوست دارید که در سریع ترین زمان غذای سرخ شده ای برشته داشته باشید مناسب ترین گزینه برای شما سرخ کن های معمولی و الکتریکی می باشد.
  • ولی این سرخ کن ها دارای یک ایراد خیلی بزرگ می باشند و آن هم این است که جهت استفاده از این دستگاه های سرخ کن نیاز به حجم زیادی از روغن هستند.
  • به همین علت اگر به سلامتی خود اهمیت بالایی می دهید بهتر است که اقدام به خرید این نوع از سرخ کن نکنید.

راهنمای خرید سرخکن های بدون روغن یا کم مصرف

دستگاه سرخ کن بدون روغن یا کم مصرف معمولا با جریان سریع هوا مواد غذایی را سرخ می نمایند این نوع از سرخ کن ها دارای چندین مزایا می باشند که این مزیتها شما را به خرید آن ها راغب می نمایند.

  • مصرف پایین روغن در این سرخ کن ها باعث می شود که هزینه های خرید روغن برای شما کاهش بیابد.
  • سرخ کردن مواد غذایی با استفاده از جریان سریع هوا باعث می شود که شما طعم لذیذ غذا های سرخ شده را با کم ترین ضرر تجربه نمایید.
  • این نوع از سرخ کرن که با استفاده از جریان هوا سبب می شود که خواص مواد غذایی تا حد زیادی حفظ شود.

راهنمای خرید مینی دستگاه سرخ کن

  • این سرخ کن ها شباهت زیادی به سرخ کن های معمولی دارند با این تفاوت که خیلی کوچک تر از سرخ کن های معمولی می باشند.
  • این سرخ کن ها معمولا به منظور استفاده در منزل مورد توجه قرار می گیرند. و با امکانات متفاوت و کارایی های متمایز از یکدیگر به مشتریان ارائه می گردند.

جهت خرید بهترین سرخ کن به چند نکته توجه نمایید:

بودجه و گارانتی سرخ کن

همانند دیگر لوازمی که خریداری می نمایید جهت خرید سرخ کن نیز باید به بودجه خود توجه داشته باشید. ابتدا بایستی بودجه خود را تعیین نمایید و سپس اقدام به خرید کنید. یکی دیگر از معیارهای خرید سرخ کن گارانتی دستگاه است.

محفظه و میزان گنجایش سرخ کن

سرخ کن را با توجه به تعداد اعضای خانواده خود انتخاب نمایید. اگر اعضای خانواده شما دو نفره است بهترین مورد این است که دستگاه کوچک تر را انتخاب کنید. جهت خرید سرخ کن سعی کنید به محظفه آن دقت نمایید و دستگاهی را خریداری نمایید که دارای محفظه استوانه ای باشد. زیرا که مواد غذایی بزرگ تری را می توان در آن قرار داد و برای خانواده های پرجمعیت مناسب می باشد. برای خانواده های کم جمعیت بهتر است از سرخ کن هایی با محفظه چهارگوش استفاده گردد.

دستگاه-سرخ-کن

به سبد سرخ کن ها دقت نمایید

در حالت کلی سبد سرخ کن از دو نوع آسانسوری و دستی است. استفاده از سبدهای آسانسوری شاید در نگاه اول آسان باشد ولی احتمال آسیب دیدن این نوع سبدها بالا است و ممکن است غذا در سبد گیر بیفتد که در آن صورت بایستی با کفگیر جهت خروج مواد غذایی اقدام نمایید. سبد های بزرگ اجازه پخت و تهیه انواع ماهی و مرغ را به آسانی برای شما فراهم می سازد.

چراغ وضعیت در سرخ کن

چراغ وضعیت دستگاه همانگونه که مشخص است برای نشان دادن وضعیت روشن یا خاموش بودن دستگاه است و کاربرد دیگری ندارد.

ه فیلتر دستگاه دقت کنید

فیلتر در دستگاه های سرخ کن دارای وظایفی است که یکی از آن ها جلوگیری از قسمت بوی ناشی از سرخ کردن غذا است. فیلتر سرخ کن ها اغلب به مرور زمان خراب می شوند در نتیجه بهتر است دستگاهی را خریداری نمایید که دارای فیلتر قابل تعویض است.

رنگ و طراحی دستگاه سرخ کن

برای خانم ها طراحی و رنگ دستگاه و ست بودن آن با لوازم آشپزخانه بسیار مهم است. سرخ کن ها در رنگ بندی و طرح گوناگون در بازار وجود دارند. شما می توانید بر اساس سلیقه خود بهترین ها را انتخاب نمایید. سعی کنید کیفیت خوب دستگاه را فدای رنگ و ظاهر آن نکنید.

به لایه داخلی دستگاه دقت کنید

در زمان خرید دقت کنید محصولی را انتخاب نمایید که دارای جنس لایه داخلی نچسب باشد زیرا به راحتی شسته می شود و ضایعات غذا کاهش می یابد.

نکات ایمنی و استفاده بهتر از دستگاه سرخ کن

  • حتما از روغن مخصوص سرخ کردن، استفاده نمایید.
  • مواد غذایی یخ زده و منجمد را درون دستگاه قرار ندهید.
  • در شست و شو و نظافت دستگاه نهایت دقت را به کار ببرید.
  • سرخ کن نباید گرما را به بدنه منتقل کند.
  • داشتن دسته مناسب جهت حمل و نقل دستگاه گزینه ای قابل توجه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *