اخبار و مقالات

انواع سوفله‌ خوری

انواع سوفله‌ خوری

سوفله‌ خوری

انواع سوفله‌ خوری ها جزء ظروف لوکسی در میان ظروف آشپزخانه محسوب می گردند که در جشن‌ ها و مهمانی‌ ها معمولا جهت گرم نگه داشتن غذای سفره بر روی میز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به این دلیل که سوفله‌ خوری این قابلیت را دارد که تا ساعت‌ها غذا را گرم نگه دارد.

انواع سوفله‌ خوری

سوفله‌ خوری‌ ها انواع گوناگونی دارند که با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب می‌ گردند ولی بصورت کلی در دو دسته ظروف سوفله‌ خوری استیل و سرامیکی دسته‌ بندی می گردند.

سوفلـه‌ خوری سرامیکی

سوفله‌ خوری سرامیکی جزء ظروف شیک است که برخی اوقات به اشتباه سوفله‌ خوری چینی نیز به آن اطلاق می‌ گردد. و شامل یک پایه استیل و یک ظرف سرامیکی می باشد. این ظروف از قابلیت بیشتری در گرم نگه داشتن غذا برخوردار هستند. سوفله‌ خوری سرامیکی به علت برخورداری از جنس سرامیک و ویزگی حفظ دما، جهت گرم نگه داشتن غذا مناسب‌ تر می باشد.

سوفله‌ خوری استیل

سوفله‌ خوری یا همان سوفله‌ خوری سیلور که حدودا از محبوب‌ ترین انواع سوفله‌ خوری محسوب می شو.د. و شامل یک پایه استیل و یک ظرف شیشه‌ ای پیرکس می باشد. سوفله‌ خوری نگین‌ دار نیز از انواع سوفله‌ خوری‌ های سیلور می باشد که پایه‌ ها و دسته آن اغلب با نگین‌ های ریز تزیین گردیده است. این روزها انواع ظروف سوفله‌ خوری استیل در بازار موجود میباشند که علاوه بر تنوع در طراحی از تنوع در رنگ نیز برخوردار هستند.

  • سوفله‌ خوری‌ های رزگلد
  • سوفله‌ خوری‌ های طلایی
  • سوفله‌ خوری‌ های سیلور و طلایی

که اغلب پایه‌ ها و درب طلایی و بدنه محصول به رنگ سیلور طراحی می گردد، از مشهورترین نمونه‌ هایی می باشد که این روزها بازار سوفله‌ خوری‌ ها رنگ تازه‌ ای بخشیده‌ است.

توجه به اندازه و وزن ظروف

اولین نکته در زمان خرید سوفله توجه به اندازه و وزن محصول می باشد. ابتدا بدانید که اگر قرار است از آن برای سالاد استفاده نمایید از چه سوفله ای به کار خواهید برد. شما بایستی مدلی بخرید که در آن جایی برای گرم کننده وجود نداشته باشد، یا اگر از آن ها برای سوپ، آش و… استفاده می نمایید.

مدل های عمیق تری را انتخاب نمایید که موقعیت برای وارمردار دارند، وزن طرف سوفله شما بایستی به حدی باشد که بتوان آن را به آسانی جا به جا نمود. در نتیجه سبک محصول نیز بایستی برای شما مهم باشد.

انواع سوفله‌ خوری

سؤال: سوفـله‌ خوری سیلور یا سرامیکی

جهت خرید هر نوع سوفله‌ خوری شما بایستی به چند نکته مهم توجه نمایید و پیش از خرید ظروف شیک سوفله‌ خوری به این سؤالات پاسخ دهید:

  • سبک پذیرایی شما چگونه است؟

اگر سبک پذیرایی شما جزء سبک‌ های مدرن است، سوفله‌ خوری‌ های سیلور می‌ تواند گزینه بهتری برای میز پذیرایی شما به شمار می رود. و اگر از ظروف فانتزی به کار می برید، می‌ توانید ظروف سوفله‌ خوری‌ های سرامیکی را انتخاب نمایید. به تازگی سوفله‌ خوری‌ های سرامیکی با نقش و طرح‌ های گوناگون در بازار زیاد شده است.

  • برای چه تعداد از مهمان قصد خرید را دارید؟

اندازه ظرف سوفله‌ خوری که قصد آن را دارید بستگی کاملی به تعداد مهمان‌ هایی دارد که قصد پذیرایی از آنها را دارید. با توجه به تعداد معمول مهمان‌ های خود در نظر بگیرید چه ظرفی می ‎تواند نیاز شما را فراهم می نماید. به عنوان مثال برای میز هشت نفره می‌ توان از دو ظرف سوفله‌ خوری کوچک تر استفاده کرد تا مهمان‌ ها در دو طرف میز به آسانی به غذا دسترسی داشته باشند.

اگر قصد دارید به صورت سلف سرویس از مهمان‌ ها پذیرایی نمایید می‌ توانید از یک ظرف سوفله‌ خوری بزرگ استفاده نمایید که مقدار بیشتری غذا در آن جای می‌ گیرد. و نیازی به ظرف‌ های بسیاری که میز را شلوغ می نماید، نیست.

انواع سوفله‌ خوری

  • چه کاربردی را از ظروف سوفله‌ خوری خود انتظار دارید؟

اگر برای سرو سالاد و مواردی این چنینی قصد خرید سوفله‌ خوری دارید. پس بهتر است به دنبال نمونه‌ ای باشید که پایه آن بصورت ساده طراحی شده باشد و شمع وارمر در آن قرار داده نمی شود.

  • ظروف سوفله‌ خوری را از چه برندی بخرم؟

به کیفیت ساخت ظرف و همچنین برند تولید کننده توجه نمایید. در حالتی که اقدام به خرید سوفله‌ خوری نگین‌ دار می نمایید، این ظروف را از برندهای معتبر تهیه نمایید. به دلیل اینکه زیبایی این ظروف وابسته به نگین‌ های آن است و اگر در اثر استفاده تعدادی از نگین‌ های آن بیاُفتد کلیه ی زیبایی ظرف شما از بین خواهد رفت.

اگر هم اقدام به خرید ظروف سوفله‌ خوری سیلور می‌ کنید پیش از خرید اطمینان حاصل نمایید در حالتی که ظرف پیرکس محصول دچار شکستگی شود، آیا قادر به تهیه ظرف پیرکس جایگزین خواهید بود یا خیر. خوشبختانه نمونه‌ های ایرانی با ارائه کارت گارانتی در این مورد از شما حمایت خواهند نمود ولی شاید در خرید سوفله‌ خوری خارجی این موضوع به راحتی میسر نباشد.

و در نهایت اگر در انتخاب خود میان سرامیک و سیلور تردید داشتید، پیشنهاد ما این می باشد که اولویت را به کاربرد ظروف سوفله‌ خوری بدهید. در هر دو مورد این امکان وجود دارد که از نمونه‌ هایی استفاده نمایید که با سبک پذیرایی شما تمایز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *