اخبار و مقالات

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

در نخستین گام شما بایستی سبک کلی و غالب آشپزخانه را تعیین نمایید و بعد از آن ادامه کار را انجام دهید. پس از اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مشخص گردید بایستی کابینت ها را متناسب با آن خریداری نمایید. حالا نوبت ظرف ها و وسایل ضروری آشپزخانه و میز ناهار خوری می باشد که بایستی خریداری گردد و در سر جای خود قرار بگیرد. و چیدمان این وسایل اهمیت خاصی دارد زیرا بایستی علاوه بر این که وسایل مورد نیاز دم دست شما باشند تا آشپزی و پذیرایی به آسانی انجام گیرد. نیاز است که زیبایی و نظم آشپزخانه به طور کامل رعایت شود تا با حجم وسایل زیادی که در این بخش وجود دارد نامنظمی در این بخش مشاهده نشود، به این دلیل که در آشپزخانه ها نا منظم بودن وسایل موجب می گردد که خانه هم بصورت نامنظم دیده شود به  خصوص آشپزخانه های امروزی که اغلب اپن ساخته می شود.

انتخاب کابینت ها برای یک آشپزخانه و همچنین میز و صندلی و یخچال و گاز و… کار راحتی نمی باشد. به خصوص اگر فضای شما کوچک باشد. به این دلیل که بایستی کلیه این وسایل به صورتی خریداری شوند که هم پاسخگوی نیاز شما باشند و هم از لحاظ هزینه با پولی که شما در اختیار دارید برابر باشد.

پس از این مرحله انتخاب سنگ یا صفحه ای که روی کابینت ها قرار داده می شود. اهمیت می یابد. به این دلیل که تنوع محصولات در این حوزه خیلی افزایش یافته است. و انتخاب مورد مناسب از میان انواع آن ها کار دشواری می باشد.

دکوراسیون آشپزخانه منازل ایرانی

در منازل ایرانی آشپزخانه ها بخش مهم و جذاب ماجرا است. و خانم های خانه دار حساسیت بسیاری در خرید وسایل و چیدمان دکوراسیون آن دارند. جای قرار گرفتن یخچال و گاز و ماشین لباسشویی و چیدمان درون کابینت ها و انتخاب رنگ آنها اهمیت بسیاری دارد. بزرگ و کوچک بودن آشپزخانه در طراحی دکوراسیون داخلی آن تاثیر بسزایی دارد. و اینکه چه فضایی در اختیار شما قرار دارد در نوع خرید وسایل و چیدمان آنها تأثیر گذار می باشد.

خرید وسیله ی آشپزخانه متناسب با سبک اصلی خانه اهمیت زیادی دارد. به معنا که اگر دکوراسیون مدرن را انتخاب نمودید و از رنگهای ساده و خنثی مانند سفید و طوسی برای دیوارها به کار بردید از وسایلی که در دکوراسیون سنتی مورد استفاده قرار می دهید. همانند وسایل برنزی و یا پر زرق و برق استفاده ننمایید و حتی فرشی که در آشپزخانه به کار می برید. و یا پرده ها بایستی با سبک کلی دکوراسیون تطبیق داشته باشد تا موجب زیباتر شدن فضای آشپزخانه شما شود.

 در دکوراسیون ایرانی فرش حتما حضور دارد و در زیبایی آشپزخانه و هر بخش دیگر خانه اهمیت بالایی دارد و طرح های خیلی شلوغ برای فرش انتخاب ننمایید به این دلیل که این شلوغی موجب کوچک تر به نظر رسیدن محیط می گردد.

 تنوع وسایل خانه و آشپزخانه به دلیل تقاضای زیاد مشتری است. و از بابت خرید نگرانی نداشته باشید. به این دلیل که با هر سلیقه و بودجه ای میتوانید بالاخره یک دکوراسیون زیبا داشته باشید.

آشپزخانه بخش اصلی منزل

 آشپزخانه ها جزو بخش های اصلی هر خانه می باشند و اهمیت به نحوه چیدمان دکوراسیون آنها میتواند به طور مستقیم در زیبایی کل خانه تاثیرگذار باشد. و هر چه حساسیت بالاتری در چیدمان و نظافت آشپزخانه به خرج دهید. تاثیر آن را در نمای کلی خانه خواهید دید.

دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه

آشپزخانه مدرن

به منظور داشتن یک آشپزخانه مدرن بایستی نکات گوناگونی را مد نظر قرار دهید و اولین چیزی که در این بخش بایستی به آن توجه داشته باشید. داشتن یک ظاهر ساده و خلوت در فضای کلی خانه است. و بایستی فضا به نحوی چیده شده باشد که هر وسیله‌ ای در سر جای خود قرار بگیرد. و تا جایی که امکان دارد روی کانتر و جزیره آشپزخانه و بر روی کابینت ها و… از قرار دادن وسیله های اضافی خودداری نمایید. علاوه بر آن بهتر است از رنگ هایی در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده نمایید که در فضای منزل حس هیجان ایجاد نگردد و با نگاه کردن به آن احساس آرامش بگیرید.

چیدمان آشپـزخانه

 به منظور چیدمان آشپزخانه، کابینت ها که با توجه به شکل و معماری خانه در سر جایگاه مشخص خود قرار می گیرند. و وظیفه شما چیدن وسایل در درون آشپزخانه و در درون کابینت‌ ها و قرار دادن وسایل کاربردی در روی کابینت ها می باشد. به همین منظور بهتر است وسایل سنگین تر و بلورها را در کابینت های پایینی قرار دهید و وسایل سبک تر را در کابینت های بالایی قرار دهید و وسیله‌ ای که کاربرد بسیاری در پخت و پز دارند. و همچنین وسایل پذیرایی را در جلوی دست قرار دهید تا برای پذیرایی و استفاده روزمره دچار مشکل نشوید. بر روی کابینت ها هم چاقو ها و کارد های پرکاربرد و همچنین سماور و… را قرار دهید و بهتر است از تراکم وسایل در یک نقطه به ویژه جلوگیری نمایید به این دلیل که زیبایی فضا گرفته می شود.

جزیره آشپزخانه

 امروزه خیلی از آشپزخانه ها دارای جزیره آشپزخانه یا همان کانتر آشپزخانه می ‌باشند که یک فضای مشخصی در وسط آشپزخانه هستند. که دور و اطراف آن خالی می باشد و به آسانی میتوانید در آن تردد نمایید و روی جزیره آشپزخانه اغلب یا خالی می باشد و یا یک بخشی برای ظرفشویی قرار می‌ دهند و در زیر آن جایگاهی برای گذاشتن وسایل وجود دارد. جزیره آشپزخانه میتواند با توجه به نوع دکوراسیون منزل شما به طور کامل متفاوت باشد.

دیزاین بروز

 به جهت اینکه دیزاین آشپزخانه شما به بهترین نحو انجام گیرد بایستی هر وسیله‌ ای در سر جای خود قرار داشته باشد. و چیدمان آشپزخانه بصورت اصولی انجام شده باشد. و اگر قصد دارید از گلدان ها و وسایل تزئینی در آشپزخانه استفاده نمایید بهتر است در این کار افراط نکنید. به این علت که فضای آشپزخانه به خودی خود یکی از بخش های پر وسیله در خانه می باشد که تعداد زیادی از وسایل در آن قرار دارند و قرار دادن وسایل بیش از ظرفیت میتواند ظاهر آن را از زیبایی دور نماید.

تزیین و طراحی

برای تزیین آشپزخانه میتوانید از یک یا دو گلدان طبیعی استفاده کنید و همچنین می توانید از یک سری مگنت ها بر روی وسایل گوناگون استفاده نمایید. اما همانگونه که گفتیم بهتر است فضای آشپزخانه خیلی شلوغ نشود و برای روی میز ناهارخوری هم میتوانید از رانر به همراه یک گلدان کوچک یا یک مجسمه و ظرف تزئینی استفاده نمایید.

دکوراسیون-داخلی-آشپزخانه

مدل آشـپزخانه

 تعیین مدل آشپزخانه در اول بر عهده طراح ساختمان و مهندس معمار می باشد. و با توجه به نوع ساختاری که آشپزخانه شما دارد میتوانید چیدمان دکوراسیون  و دیگر وسایل را بطور متنوع در آن انجام دهید و مدل آشپزخانه خود را با توجه به سلیقه خود تعیین نمایید.

طراحی آشپزخانه

 برای طراحی آشپزخانه میتوانید علاوه بر رنگهای زیبا برای در و دیوار آشپزخانه، از کاغذ دیواری های متنوع موجود در بازار استفاده نمایید. و یا حتی میتوانید یک پرده خیلی زیبا (در صورت داشتن پنجره) جلوی پنجره آشپزخانه قرار دهید و این زیبایی را تکمیل نمایید.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارای وسایلی که داخل آن قرار داده می شود است. و هر چه وسایل با دقت بالاتری خریداری شوند دکوراسیون داخلی آشپزخانه هم زیباتر خواهد بود و بهتر است در انتخاب سبک و وسایل آشپزخانه و رنگ و طرح آنها به هارمونی وسایل و سبک آشپزخانه و دیگر بخش های خانه هم توجه نمایید و وسایلی را در آشپزخانه قرار دهید که با دیگر وسایل در تناسب باشند و آنها هم بایستی به بهترین نحو ممکن چیده شوند.

آشپزخانه های کوچک

 اگر منزل کوچکی دارید و در آن آشپزخانه کوچکی در اختیار شما قرار می گیرد. نیازی نمی باشد که هر وسیله ای که در سایر خانه ها مشاهده می نمایید در فضای آشپزخانه کوچک شما هم همان وسایل قرار داشته باشد. و وسایلی که در آشپزخانه های خیلی بزرگ تر جای دارند موجب شلوغی بیش از حد و ایجاد ظاهر آشفته و نامنظم در آشپزخانه شما می شوند. پس بهتر است نظم و ترتیب در آشپزخانه کوچک برقرار باشد تا فضا بازتر مشاهده شود و اگر رنگهای روشن برای دیوارها استفاده نمایید فضا باز تر دیده می شود و میتوانید از میز ناهارخوری های کم جا استفاده نمایید یا از اپن آشپزخانه بعنوان میز ناهارخوری به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *