اخبار و مقالات

نکاتی در مورد ظروف نگهدارنده غذا

ظروف نگهدارنده غذا

ظروف نگهدارنده غذا

خیلی از خانم ها اغلب این نگرانی را دارند که باقیمانده غذا و مواد خوراکی را در چه ظروفی نگهداری نمایند. خیلی از کارمندان هم که ناهار را از خانه می برند، به این فکر می کنند که چه ظرفی برای این کار مناسب تر می باشد. ما در این مطلب همه چیز را درباره ی بهترین ظرف گرم نگهدارنده غذا برای شما شرح خواهیم داد. ظروف نگهدارنده غذا در خانه و همچنین ظروف نگهدارنده غذا برای محل کار انواع گوناگون و متنوعی دارند. این تنوع برحسب جنس، شکل ظاهری، قیمت، حجم و نوع کاربرد متفاوت می باشد. برای مثال ظروفی که برای غذاهای گرم به کار می روند با ظروفی که قرار است در آن ها غذای سرد مثل سالادها ریخته شوند متفاوت می باشند.

ظرف غذا برای محل کار یا ظرف غذای کارمندی

کار، دانشگاه یا مدرسه موجب می گردند که مجبور باشیم بیرون از خانه غذا بخوریم. افرادی که به هر علتی به غذای رستورانی و آماده علاقه ای ندارند، یا دوست ندارند که هر روز ساندویچ و غذای سرد میل نمایند، بایستی به دنبال راهی برای بردن غذای خانگی باشند و د رنیتجه ظروفی تهیه نمایند که غذای شان در آن سالم و گرم بماند. در انتخاب بهترین ظرف گرم نگهدارنده غذا برای محل کار یا ظرف غذای کارمندی بایستی نکاتی را در نظر گرفت. اولین مورد حجم ظرف است؛ بایستی ظرفی را انتخاب نمایید که حجمی متناسب با غذای مصرفی تان داشته باشد و همچنین در کیف تان به آسانی جای بگیرد.

حجم یک الی ۱.۲ لیتر برای وعده ناهار حجم مناسبی می باشد. دومین مورد وزن ظرف غذا برای محل کار می باشد. این ظرف نباید آنقدر سنگین باشد که وزن آن در مسیر رفت و آمد برای تان مشکلی و سختی ایجاد کند. وزن مناسب زیر ۵۰۰ گرم است. سومین نکته در مورد جنس ظرف غذای کارمندی می باشد. جنس این ظروف بایستی به گونه ای باشد که اگر غذای گرم یا داغ در آن ریختید، مواد شیمیایی مضر آزاد نکنند و برای سلامتی تان خطری پیش نیاید. همچنین بایستی بدانید ظرف نگهدارنده غذا برای محل کار چه مدت غذا را گرم نگه می دارد. و همچنین قابلیت قرارگیری برای روی شعله اجاق گاز یا مایکروویو را داد یا نه.

و مورد آخر اینکه اگر ظرفی جهت حمل مواد آبکی همانند سوپ یا مایعات دیگر تهیه نمودید، از جنس درب و واشر مورد استفاده در آن مطمئن شوید. به این دلیل که قطعا دوست ندارید زمانی که به محل کارتان رسیدید ببینید که کیف تان پر از سوپ و آب شده است.

انواع ظرف غذای کارمندی

ظروف غذا برای محل کار یا ظرف غذای کارمندی انواع گوناگونی دارند که در این قسمت به معرفی چند مورد از آن ها خواهیم پرداخت. همانگونه که بیان کردیم شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از انواع مدلهای آن را انتخاب نمایید. ظرف غذای چند طبقه، ظرف غذای برقی، ظرف غذای استیل، ظرف نگهدارنده غذا با در قفل دار، ظرف غذا با در پرسی و… از انواع ظروف غذا برای محل کار می باشند.

ظروف نگهدارنده غذا

ظرف غذای کارمندی چند طبقه

این ظروف چند طبقه اغلب طوری طراحی می گردند که یک طبقه آن جهت ریختن برنج و طبقه دیگر که ابعاد کوچک تری هم دارد. مناسب برای قرارگیری مواد غذایی آبکی همانند انواع خورشت ها است. طبقه اول که ویژه خورشت ها و مواد آبکی می باشد. واشر ویژه ای دارد که به خوبی ظرف را پلمپ نموده و از خروج این مواد به بیرون جلوگیری می نماید. همچنین این ظروف غذا دارای گیره های محکمی می باشند که هر دو طبقه را به هم متصل می نمایند. ظروف غذای دو طبقه مناسب برای محل کار و همینطور سفر و پیک نیک هستند.

این ظروف از جنس های استیل، تفلون و همینطور پلاستیک های مقاوم و با کیفیت ساخته می شوند. همچنین شرکت های سازنده، برای ظروف غذای کارمندی طرح ها و رنگی بندی های گوناگونی را نیز در نظر گرفته اند که بر اساس همه سلیقه ها باشند. برخی از این ظروف دارای دسته جهت بلند نمودن و حمل آن نیز می باشند.

برخی از ظروف غذای کارمندی هم دارای قسمت های جداگانه ای هستند، اما این قسمت ها به شکل طبقه بر روی هم قرار نمی گیرند. بلکه در کنار هم تعبیه گردیده اند. در هر قسمت میتوان غذایی مخصوص را نگهداری نمود و اگر پوشش محکمی داشته باشند، در حرکت دادن و تکان خورد ظرف، غذاها با هم مخلوط نمی گردند.

ظرف غذای کارمندی برقی

برای افرادی که در محل کارشان به اجاق گاز یا مایکروویو دسترسی ندارند و به دنبال راهی برای گرم کردن غذای خود می باشند، بهترین پیشنهاد ظروف غذای برقی است. این ظروف نسل جدیدی از ظروف نگهدارنده غذا هستند که توسط آن ها می توانید به آسانی و فقط با وصل نمودن ظرف به پریز برق و فشار دادن یک دکمه، در مدت زمان کوتاهی غذای خود را گرم نمایید. برخی از این ظروف یک سیم جداگانه هم جهت گرم نمودن غذا در ماشین را هم دارند. جنس محفظه داخلی ظرف غذای برقی از استیل ضد زنگ بوده و بدنه بیرونی آن از پلاستیک با کیفیت ساخته شده که در مقابل فشار و ضربه مقاوم می باشد.

بر روی در آن یک قفل تعبیه گردیده که خیال شما را از بابت ریختن مواد غذایی به بیرون راحت می نماید. مدت زمان گرم شدن غذا در این ظروف برقی میان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می باشد. همینطور بر روی دریچه این ظروف قاشقی قرار داده شده تا اگر در بیرون از منزل به قاشق دسترسی نداشتید دچار مشکل نشوید. ظرف غذای برقی قابل شستشو می باشد و لوازم جانبی آن میتواند داخل ماشین ظرفشویی هم قرار گیرد.

ظرف نگهدارنده غذا با در قفل دار و پرسی

در زمان خرید ظرف نگهدارنده غذا یکی از مواردی که بایستی به آن دقت نمود، درب ظرف است، درب ظرف میتواند قفل دار یا پرسی باشد اما در هر صورت بایستی به طور کامل چفت و محکم باشند. اگر جنس ظرف نگهدارنده غذا با در قفل دار به گونه ای باشد که بتوان آن را در مایکروویو قرار داد. از آن برای محل کار هم میتوان استفاده نمود. این ظروف رنگ بندی و طرح بندی متنوعی دارند. و همچنین در اندازه های گوناگون ساخته شده اند. ظرف غذا با در پرسی هم نوع دیگری از این ظروف هستند که در بیشتر موارد از جنسه شیشه هستند. برای در آن ها از جنس پلاستیک نرم به کار رفته است که به آسانی بر روی دهانه ظرف قرار داده می شود و با کمی فشار بسته می شوند.

ظروف نگهدارنده غذا

ظرف غذای از جنس استیل

ظروف نگهدارنده غذا با جنس استیل ظروفی می باشند که میتوان آن را بر روی شعله اجاق گاز قرار داد. ظرف غذای کارمندی با جنس استیل هم بصورت 2 طبقه و هم معمولی (1 طبقه) در بازار موجود می باشد. این ظروف دارای گیره هایی می باشند. که در را بر روی ظرف محکم نگه می دارند و مانع از بیرون ریختن غذا می گردند. ظرف غذای کارمند استیل، ظرفی پرطرفدار و پر کاربرد می باشد. نسبت به جنس و کارایی آن قیمت مناسبی دارد و سبک می باشد. برخی از انواع ظروف نگهدانده غذا با جنس استیل دو جداره هستند. به صورتی که جدار داخلی از استیل است و جدار بیرونی از جنس پلاستیک می باشد. به علت کاربرد پلاستیک در پوشش بیرونی، این ظروف تنوع رنگی بالایی دارند.

ظرف غذای از جنس شیشه

 ظروف غذای شیشه ای قابل‌ استفاده در مایکروویو و مناسب جهت نگهداری از مواد غذایی داخل یخچال و فریزر می باشند، این ظروف بصورت تکی یا چند تکه به فروش می رسند، پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک یا دو ست چند تکه از آن را در خانه داشته باشید، به این دلیل که جز وسایلی است که هرگز بی استفاده نمی ماند.

از سایر جنس های ظرف نگهدارنده غذا میتوان به سیلسیکون، سرامیک، فیبربامبو، پلی پروپیلن و پلاستیک اشاره کرده که هر یک ممکن است ویژگی استفاده در مایکروویو یا گذاشتن در ماشین ظرفشویی را داشته باشد در نتیجه در زمان خرید حتما به علامت درج شده بر روی آن ها دقت نمایید.

کیف ظرف نگهدارنده غذا

اگر قصد دارید ظروف نگهدارنده غذا شما ظاهری شیک و تمیز داشته باشد و همینطور ظرف نگهدارنده غذای تان دیده نشوند، از کیف ظرف غذا استفاده نمایید. برای بعضی از ظروف نگهدارند غذا کیف های مخصوصی موجود می باشد که وجود این کیف ها به بیشتر گرم ماندن غذا هم کمک می نمایند. جنس این کیف ها قابل شستشو و تمیز نمودن هستند و محافظی برای سالم ماندن ظرف غذای تان محسوب می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *