اخبار و مقالات

آسیاب قهوه و انواع آن

آسیاب-قهوه

آسیاب قهوه

خرید آسیاب قهوه برای هر کسی قهوه خور ضروری می باشد. چه قهوه ساز باشید چه قهوه ساز، طرفدار قهوه ترک، طرفدار اسپرسو یا طرفدار انواع دیگر قهوه، جهت نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه و معطر به آسیاب قهوه نیاز دارید. به این دلیل که آسیاب نمودن تازه دانه های قهوه پیش از دم نمودن قهوه تأثیر زیادی در طراوت، طعم و رایحه قهوه دارد.

تاریخچه آسیاب قهوه

آسـیاب قهـوه بوسیله رومی ها در سال 1350 پیش از میلاد و پیش از کشف قهوه اختراع گردید. با این تفاوت که در گذشته به جای چرخاندن قهوه، از آن جهت تهیه آرد و خرد کردن غذا استفاده می کردند. در حالت طبیعی، زمانی که قهوه در اتیوپی کشف گردید و به سایر نقاط جهان ارسال شد. آن ها از این آسیاب خیلی ساده و اساسی برای چرخ و آسیاب قهـوه به همراه دیگر مواد استفاده نمودند. این قهوه Grinder شبیه ملات چوب یا سنگ بود.

اما اولین آسیاب قـهوه دستی در آسیا بوسیله ایرانیان یا ترک ها ساخته شد. و در اروپا شخصی بنام Nicholas Buk مشغول ساخت و تولید انبوه آسیاب مورد نظر خود میباشد. این آسیابها بدون تغییر باقی نمی همانند و با گذشت زمان و با پیشرفت صنعت و فناوری آسیاب های قهوه از تنوع بالاتری برخوردار می گردند و قـهوه برقی به این گروه اضافه می گردند.

آسیاب چند نوع است؟

خرید آسیـاب قهوه برای هر کسی قهوه خور لازم می باشد. چه قهـوه ساز باشید، چه قهوه ساز، طرفدار قهـوه ترک، طرفدار اسپرسو یا طرفدار انواع دیگر قهوه، جهت نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه و معطر به آسـیاب قهـوه نیاز دارید. به این دلیل که آسیاب نمودن تازه دانه های قهوه پیش از دم كردن قـهوه تأثیر زیادی در طراوت، طعم و رایحه قهـوه دارد.

آسیاب-قهوه

انواع آسیاب قهـوه

پشت هر فنجان قهوه خوشمزه یک پودر قهوه قرار دارد. پودر قهوه از آن دست وسایلی می باشد که هم میان وسایل آشپزخانه و هم تجهیزات کافه ها قرار داده می شود. ولی بسته به نوع تهیه قهوه یا تعداد فنجان قهوه ای که در طول روز مصزف می نمایید. آسیابهای قهوه به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می گردند.

آسیاب خانگی

ابتدا بایستی توجه داشت که بهتر است در زمان خرید دستگاه قهوه ساز، پودر قهوه خریداری نمایید. ولی پیش از خرید بایستی به تعداد فنجان های قهوه ای که روزانه تهیه می نمایید توجه نمایید. به اسن دلی که اگر هر روز قهـوه نمی نوشید یا بیشتر از یک یا دو فنجان قهوه در روز نمی نوشید. پودر کردن دستی قهوه بهترین انتخاب برای شما می باشد.

به این دلیل که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هم فضای کم تری اشغال می نماید و هم آلودگی صوتی خیلی پایین تری دارد. روش کار با پقهوه دستی بسیار مناسب می باشد. تنها بعد از ریختن دانه های قهوه اهرم را آسـیاب کنند. ولی گزینه های بیشتری برای میزان آسـیاب شدن قهوه ندارید.

آسیـاب قهوه برقی

آسیاب قهوه برقی برای کافه ها و مکان هایی که مردم در طول روز زیاد قهوه می نوشند همانند هتلها … به کار می رود. یا حتی جهت بعضی از دستگاههای اسپرسو ساز خانگی که بایستی قهـوه خیلی ریز خرد نمایند. پودر قهوه برقی با توجه به نوع تیغه به دو دسته آسیاب قهوه با تیغه و آسیاب قـهوه با دندان تقسیم می گردد. خود خلال دندان به دو دسته صفحه دندان و قیف تقسیم می گردد.

عملکرد همه آسیابهای قهوه یکسان می باشد و فقط تفاوت در شکل تیغه می باشد. روش کار این دستگاهها به این صورت می باشد که اول میزان قهـوه ریز یا درشت را تنظیم می نمایید. سپس با روشن نمودن دستگاه، دانه های قهوه به سوی تیغه ها حرکت نموده و آسیاب می شوند. سرانجام اهرم های راهنما قهوه آسیاب شده را درون مخزن می ریزند. ویژگی بزرگ و منحصر به فرد این پودرهای برقی این می باشد که میتوانید مقدار کمی یا زیاد قهـوه ساییده را به طور کاملا دقیق انتخاب نمایید.

آسیاب-قهوه

مقدار قهوه پودر شده

عواملی وجود دارد که بر میزان آسیاب قهوه موثر است. در این جا اصلی ترین عوامل را در تعیین میزان آسیـاب قهوه در نظر می گیریم.

نوع قهوه

دانه های قهوه بایستی متناسب با نوع نوشیدنی قهوه آسـیاب شوند. بعنوان مثال جهت تهیه اسپرسو، قهوه آسیاب شده بایستی نرم باشد. برای قهوه ترکی چرخ شده بایستی خیلی ریز باشد، و برای قهوه فرانسوی بایستی درشت آسیاب شود.

نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه تهیه قهوه مورد استفاده نیز بسیار مهم می باشد. بعنوان مثال اگر دستگاه قهوه ساز مطبوعاتی فرانسوی باشد بایستی از قهوه پودر شده درشت به کار ببرید. اگر دستگاه قهوه ساز شما دارای یک ست یا سیفون می باشد. شما به یک آسیاب قهوه با اندازه متوسط ​​و یک دستگاه اسپرسو قهوه آسیاب شده خیلی نرم نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *